Založ si blog

Moje plastikové dobrodružstvá – MiG-21MF v 1/72 od Eduardu

Tento rok bol pre mňa úspešný modelársky rok. Po dvadsiatich piatich rokoch som sa vrátil k stavaniu plastikových modelov. Tak ako v období dospievania, staval som lietadlá v mierke 1/72. Počas tohto roku sa mi ich podarilo postaviť osem. Posledný postavený model je MiG-21MF od Eduardu. Je to krásny kit, ktorý sa veľmi dobre stavia. Má krásny povrch s jemným negatívnym rytím a je veľmi detailný. Staval som Profipack, ktorý je obohatený o sadu leptov, ktoré oživia model a masky, ktoré uľahčia striekanie, najmä prekrytu kabíny. Na tomto kite som našiel iba niekoľko drobných nedostatkov. Bolo to niekoľko malých prepadliniek, kaz na čelnom štítku (keďže stavebnica ponúka dva, použil som druhý, ktorý má trochu iné rámovanie, ale je to veľmi malý rozdiel), a po vlepení krídla do trupu bola v prednej časti malinká medzierka. Túto medzierku som nechal tak, ale keď budem stavať ďalší MiG-21, tak ju zatmelím. Inak všetko veľmi dobre pasovalo a bola radosť to stavať. Čo sa týka kamufláže, staval som severovietnamský stroj, ktorý počas Vojny vo Vietname zostrelil americký bombardér. Pri nástreku farby som sa trochu odklonil od návodu, v ktorom bolo že stroj má byť v chrómovej farbe. Ja som ho nastriekal hliníkovou Alcladou. Myslím že to nevadí, lebo ten stroj je muzeálny kus a bohvie akú mal farbu keď bojoval. Hliníková Alclada robí pekný kovový povrch a dobre sa strieka, lebo je už nariedená na striekanie. Problém je maskovanie, lebo táto farba slabo drží na povrchu a keď z nej sťahujete maskovaciu pásku, tak tá strháva aj farbu. Ja som tento problém vyriešil tak že tie časti lietadla ktoré majú inú farbu, som nastriekal ako prvé, potom som ich vymaskoval a striekal hliník. S obtlačkami sa mi robilo dobre, malý problém som mal na konci stavby – úplne posledná vec ktorú bolo treba urobiť, bolo nalepenie pitotky. Tú sa mi podarilo nalepiť na krivo a keď som ju strhol, tak išla dole aj farba. Vyriešil som to tak, že po jej nalepení na správne miesto, som poškodený povrch jemne prebrúsil a nastriekal. Myslím že sa mi to podarilo a nie je nič vidno. Z postaveného modelu mám veľkú radosť, MiG-21 je krásne lietadlo a keď chodím okolo skrine v ktorej je vystavený na poličke, tak sa ním niekedy pokochám. To je za tento rok všetko. Už sa teším ako budem stavať plastikové modely v roku 2024. Na záver pár obrázkov postaveného modelu z jednej strany…

Jeden obrázok z druhej strany…

A na poslednom obrázku je vidieť to problémové miesto, ktoré som pokazil keď som pitotku nalepil na krivo. Myslím že sa mi to podarilo celkom dobre opraviť.

Knihy, ktoré som prečítal počas predchádzajúcich týždňov

10.05.2024

Mám rád čítanie anglicky písaných kníh. S ich pomocou sa zdokonaľujem v anglickom jazyku. Počas posledných týždňov prečítal: Treasure Island, od R. L. Stevensona, The Memoirs of Sherlock Holmes, od A. C. Doyla, The Invisible Man, od H. G. Wellsa, 20 000 Leagues Under the Sea, a Around the World in Eighty Days od J. Verna. Treasure Island som čítal ako dieťa v slovenčine, potom [...]

Zločin a trest od Dostojevského

09.05.2024

Mám rád Dostojevského a prečítal som veľa jeho kníh. Musím však priznať že sú medzi nimi veľké rozdiely. Napríklad taký Idiot je nepodarok. Čítal som ho dva krát, prvý raz ako osemnásťročný, druhý krát pred niekoľkými rokmi, a ani raz som to nedočítal, také to bolo nudné a zle napísané. Čo sa mi od tohto autora páčilo najviac, tak to boli Diablom posadnutí [...]

Dvesto medveďov do Bratislavy

07.05.2024

Ďalší incident s medveďom. Pobehoval po ulici v Očovej. Podľa nejakých aktivistov z Facebooku bol šofér auta mentálny chudák, lebo hnal zviera pred sebou, ešte si ho aj nahrával a nevenoval sa riadeniu vozidla. Vraj keby medveď niekomu ublížil bola by to jeho vina. Asi ten šofér mal zastaviť, vystúpiť z auta, a nechať sa medveďom doráfať. Mne pri čítaní tých riadkov [...]

vojna na Ukrajine, drony

ONLINE: Vytvoria štáty NATO protidronový dáždnik nad Ukrajinou? Navrhujú to nemeckí poslanci

13.05.2024 06:25, aktualizované: 07:00

Niektorí nemeckí poslanci sú za zostreľovanie ruských dronov nad západnou Ukrajinou raketami, ktoré by štartovali zo susedných členských štátov NATO.

hasiči Trenčín auto požiar

Pri požiari budovy bývalej telocvične v Šahách sa zranili traja hasiči

13.05.2024 06:10

V nedeľu večer zasadol mestský krízový štáb, informovala radnica.

Macron, Zelenskyj

Macron vysvetlil, či sa Francúzsko chystá do vojny s Ruskom

13.05.2024 06:00

Už niekoľko týždňov je Francúzsko v centre debaty, či by Západ mohol vojakmi pomôcť Ukrajine v jej boji proti ruskej agresii.

eurovoľby, ódor, kaliňák, sulík, danko, taraba

Posledná volebná bitka. Koaliční kandidáti Brusel osočujú, no chcú niekoľkotisícové platy z EÚ: Smer a PS čaká finálny boj

13.05.2024 06:00

V eurovoľbách je hlas ľudu o niečo silnejší. Obháji PS triumf spred piatich rokov alebo zavŕši Smer do tretice mobilizáciu voličov?

Juraj Paškuliak

Som dieťa ktoré zvolalo že cisár je nahý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 217
Celková čítanosť: 346346x
Priemerná čítanosť článkov: 1596x

Autor blogu