Založ si blog

Archív: november, 2022

Neviem nájsť odpoveď

Nedokážem opísať smútok Čo prežívam každý deň Sužujem sa za moje chybné kroky A že mi to trvalo tak dlho Neustále premýšľam: je prineskoro? Premárnil som svoj čas? Som oslobodený? Som „zachránený“??? A je také niečo vôbec možné? Ak áno, ako sa vyrovnať s tou ranou Vedomím krutej prehry? Kde v sebe nájsť silu Žiť ďalej a myšlienku vzdať sa Zo seba […]

Pokračovanie článku

Lebo ona o tom nerozhoduje

Pri písaní často premýšľam čo za mená dávať svojim postavám. Nie je to ľahké, lebo (najmä v prípade tých negatívnych) je najlepšie použiť také aké nik nemá. No ťažko nájsť alebo vymyslieť priezvisko ktoré neexistuje, a pritom znie prirodzene. Dilemu pri písaní tohto čriepku z pripravovaného dlhšieho cyklu som vyriešil tak že som svojich hrdinov nazval […]

Pokračovanie článku

Je to prvý krát. . .

Vášnivé vzdychy, zrýchlený tep Vŕzganie kĺbov a haldy liekov Ružové svetlo stolovej lampy Hlboké vrásky na tvojej tvári Je to naše prvé milovanie Bojíme sa čo sa stane Či to posteľ vydrží Nežná hra červených nosov Vôňa cesnaku v tvojom dychu Vosková pokožka s mapami Modrých kŕčových žíl Je to naše prvé milovanie Prvé milovanie…

Pokračovanie článku

Martinské hole

Kvapky rosy na listoch rastlín Záblesk Slnka po búrke Závoje vodných pár Sa dvíhajú nad svahy Z diaľky dolieha hrmenie Ruksak je na mojom chrbte Dýcham o čosi rýchlejšie Lebo nohy ma nesú K cieľu mojej cesty Hore na Martinské hole Foto: Juraj Paškuliak

Pokračovanie článku

Zubná protéza ktorá strašila ľudí

V paneláku na prvom poschodí býval starec. Vlastné zuby už nemal, používal protézu, ktorú na noc odkladal do smaltovaného hrnčeka naplneného vodou. Raz keď spal, umelé zuby ožili. Vyskočili z hrnčeka, preskákali krížom cez izbu a cez otvorené okno vyskočili von. Vonku sa ukryli do krovia. Keď sa tam zjavila tehotná žena ktorá prišla vysypať odpadky, zuby šup pred […]

Pokračovanie článku

Smrť zo studne

Uprostred čierneho lesa bola dedina a v nej stála studňa v ktorej bývala smrť. Raz v noci prišlo k studni dieťa. Smrť si ho všimla. Ako sa voláš? Spýtala sa ho. Dieťa počulo hlas zdola, tak sa nahlo nad studňu aby lepšie počulo. Ako sa voláš?, opakovala otázku smrť. Dieťa povedalo svoje meno. A kde máš rodičov, pýtala sa smrť ďalej. Otca nemám a mama musí teraz […]

Pokračovanie článku

Ach to pseudofilozofovanie. . .

Ľudia si radi zapseudofilozofujú. Povedzme, keď je debata o knihách, spýtajú sa, čo je to kvalita knihy? Na to je jednoduchá odpoveď. Kvalita knihy je napríklad to že Mika Waltari je lepší ako Hansjorg Martin. Alebo že diela klasikov sú lepšie ako dánovky a evitovky. Jednoducho sú kvalitnejšie a menej kvalitné knihy, a ľudia s dobrým vkusom vedia rozoznať ktoré sú ktoré, […]

Pokračovanie článku

Ľudia kupujúci knihy si nevyberajú podľa ich kvality

Existuje mýtus že knihy ktoré sú bestsellery, sú tie najlepšie. Omyl, nie sú najlepšie, sú iba najpredávanejšie. V umení neexistuje spravodlivosť. Napríklad taká hudba. Sú hudobníci ktorí dosiahli mainstreamový úspech, hoci ich hudba za veľa nestojí. A sú hudobníci ktorí sa neuveriteľne nadreli a sú veľmi málo známi, pritom ich hudba je lepšia ako tá […]

Pokračovanie článku

Je mi ľúto za letom

Vonku dnes trochu snežilo A mne je ľúto za letom Ach, ako mi chýba ten čas Keď bolo príjemne teplo V záhradách dozrievalo ovocie Na lúkach cvrlikali svrčky Za súmraku znel spev vtákov Líhal som si spať za svetla Vstával som za svetla Teraz počas chladných dní Len piecka urobí Doma pocit pohody

Pokračovanie článku

Poriadny chlap

Keď som sa s ním mal po prvý krát stretnúť, varovali ma, že je veľmi veľký. Keď som ho uvidel, bol som šokovaný z toho aký je obrovský. Meral asi dva metre, mal veľkú hlavu a hrubý krk, široké ramená, mohutný hrudník, mocné ruky a nohy. Telo mal obalené vrstvou tuku, ktorý sa na ňom triasol, keď sa hýbal. Časom som ho spoznal lepšie. Bol veľmi uvravený, často […]

Pokračovanie článku
Putin stratil na Ukrajine už oveľa viac vojakov ako Brežnev v Afganistane. A koľko padlých má Zelenskyj?

Putin stratil na Ukrajine už oveľa viac vojakov ako Brežnev v Afganistane. A koľko padlých má Zelenskyj?

20.04.2024 06:00

Ukrajinci tvrdia, že zlikvidovali viac ako 450-tisíc Rusov. Moskva však hovorí len o 6-tisícoch svojich padlých. K reálnemu údaju sa asi priblížila BBC.

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

Šokujúci rozchod po 30 rokoch. Babiš s manželkou Monikou oznámili koniec vzťahu

19.04.2024 18:06

Ubezpečili, že ich rodinné väzby zostanú aj kvôli deťom pevné.

ONLINE: Deň D pre Ukrajinu. Americká Snemovňa reprezentantov rokuje o 60-miliardovej pomoci

ONLINE: Deň D pre Ukrajinu. Americká Snemovňa reprezentantov rokuje o 60-miliardovej pomoci

20.04.2024 07:35

Ruský záujem o Charkov môže súvisieť s vytvorením "sanitárnej zóny" okolo ruských obcí, aby boli mimo dostrelu ukrajinskej armády.

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

Šimkovičová kritizuje slovenské umenie na Bienále v Benátkach: Nerobte hanbu kultúre už aj v zahraničí

19.04.2024 19:30

Ide o reakciu na prítomnosť bývalej ministerky kultúry Silvie Hroncovej na Bienále v Benátkach. Súčasťou vernisáže bol aj protest zástupcov kultúrnej obce.

Juraj Paškuliak

Som dieťa ktoré zvolalo že cisár je nahý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 206
Celková čítanosť: 328253x
Priemerná čítanosť článkov: 1593x

Autor blogu