Založ si blog

Moje plastikové dobrodružstvá – Dornier Do 27 v mierke 1/72 od Special Hobby

Môj prvý blogový článok v tomto roku bol o modelárstve, dnes budem v písaní o ňom pokračovať. Hneď na začiatku januára som začal stavať, vybral som si Dornier Do 27 od Special Hobby.

Zopár informácií o lietadle: Je to lietadlo nemeckého konštruktéra Claudiusa Dorniera, ktorý po Druhej svetovej vojne založil v Španielsku leteckú továreň OTEDA. V nej v polovici päťdesiatych rokov skonštruoval na objednávku španielskeho ministerstva letectva štvormiestny celokovový hornoplošník s vlastnosťami STOL označený Dornier 25. Lietadlo ale nemalo dobré letové vlastnosti kvôli slabému motoru. Neskôr v zrekonštruovanej továrni Dornier v Nemecku vznikol na základe Do 25 Dornier 27 s novým motorom. Toto lietadlo sa stalo prvým veľkosériovo vyrábaným nemeckým lietadlom po Druhej svetovej vojne. Celkovo bolo vyrobených 428 kusov. Lietadlo bolo vyrábané v niekoľkých verziách, líšiacich sa podvozkom, typom motora, použitej vrtule, zdvojeným alebo jednoduchých riadením, a tvarom smerovky. Do 27 bol dodaný do ozbrojených síl mnohých európskych krajín, ale lietal aj inde vo svete. Lietadlo sa dočkalo uplatnenia aj ako civilné. Bolo používané v Afrike a v Južnej Amerike na prepravu ľudí, v Európe ako turistické lietadlo a na prepravu parašutistov.

Teraz napíšem o kite a o tom ako sa to stavalo. Je to jeden z novších modelov od Special Hobby. Výlisky vyzerajú veľmi dobre a aj stavalo sa to veľmi dobre. Kokpit perfektne pasoval do trupu. Keďže pásy nie sú súčasťou kitu, vyrobil som ich z cigaretových papierikov, ktoré som natrel farbou plátna. (Rozmýšľal som akú farbu im dať, na fotkách som videl šedé aj modré. Nakoniec som sa rozhodol dať to plátno.)
Polovice trupu pasovali dobre, trochu problém som mal s nalepením výškovky, ktorá vychádzala nakrivo. Vyriešil som to tak, že som upravil miesto v ktorom má byť osadená. Krídlo sedelo perfektne, stačilo ho priložiť a spoje pretrieť Tamiya extra thinom. Číre diely perfektne pasovali na svoje miesta, jedinou chybou modelu je že číre diely ktoré stvárňujú dvere pilotov majú hrubé vtoky na zlých miestach. To je jediná chyba inak perfektného kitu a pri stavbe si treba dať na toto pozor.

Staval som civilný stroj v žltej farbe, ktorý má súkromného majiteľa, v návode je datovaný na prvé desaťročie 21. storočia. S dekálmi od Kartografu, ktoré boli súčasťou kitu sa mi pracovalo dobre, na záver pridávam niekoľko fotiek, aby ste videli ako model vyzerá.

 

 

Knihy, ktoré som prečítal počas predchádzajúcich týždňov

10.05.2024

Mám rád čítanie anglicky písaných kníh. S ich pomocou sa zdokonaľujem v anglickom jazyku. Počas posledných týždňov prečítal: Treasure Island, od R. L. Stevensona, The Memoirs of Sherlock Holmes, od A. C. Doyla, The Invisible Man, od H. G. Wellsa, 20 000 Leagues Under the Sea, a Around the World in Eighty Days od J. Verna. Treasure Island som čítal ako dieťa v slovenčine, potom [...]

Zločin a trest od Dostojevského

09.05.2024

Mám rád Dostojevského a prečítal som veľa jeho kníh. Musím však priznať že sú medzi nimi veľké rozdiely. Napríklad taký Idiot je nepodarok. Čítal som ho dva krát, prvý raz ako osemnásťročný, druhý krát pred niekoľkými rokmi, a ani raz som to nedočítal, také to bolo nudné a zle napísané. Čo sa mi od tohto autora páčilo najviac, tak to boli Diablom posadnutí [...]

Dvesto medveďov do Bratislavy

07.05.2024

Ďalší incident s medveďom. Pobehoval po ulici v Očovej. Podľa nejakých aktivistov z Facebooku bol šofér auta mentálny chudák, lebo hnal zviera pred sebou, ešte si ho aj nahrával a nevenoval sa riadeniu vozidla. Vraj keby medveď niekomu ublížil bola by to jeho vina. Asi ten šofér mal zastaviť, vystúpiť z auta, a nechať sa medveďom doráfať. Mne pri čítaní tých riadkov [...]

Cuba Russia Ukraine War

Moskva láka Kubáncov do vojny na Ukrajine. Ich životnosť sa ráta len na dni

11.05.2024 06:00

Kubáncom Rusi ponúkajú žold vo výške 2 000 dolárov, čo je obrovská suma pre Kubu, kde je priemerný mesačný plat nižší ako 35 dolárov.

Dolinková

Ochranná ruka či ultimátum? Smer podržal Dolinkovú, čas má však už len do konca mesiaca

11.05.2024 05:00

Je to šanca ukázať, čo dokáže, povedal predseda zdravotníckeho výboru Vladimír Baláž (Smer).

koláž, fotky, mReportér

Ľuďom pod Tatrami sa naskytol nevšedný pohľad na divú zver priamo v obci. Neboli to ale medvede

11.05.2024 05:00

Toto sú najlepšie videá týždňa, ktoré zachytili naši mReportéri.

Polícia / Pomáhať a chrániť / Policajné auto /

Na Orave našli mŕtve telo s bodnou ranou, nevylúčili cudzie zavinenie

10.05.2024 18:21

Prípadom sa zaoberajú žilinskí kriminalisti.

Juraj Paškuliak

Som dieťa ktoré zvolalo že cisár je nahý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 217
Celková čítanosť: 344251x
Priemerná čítanosť článkov: 1586x

Autor blogu