Založ si blog

Moje plastikové dobrodružstvá – MiG-21MF v 1/72 od Eduardu

Tento rok bol pre mňa úspešný modelársky rok. Po dvadsiatich piatich rokoch som sa vrátil k stavaniu plastikových modelov. Tak ako v období dospievania, staval som lietadlá v mierke 1/72. Počas tohto roku sa mi ich podarilo postaviť osem. Posledný postavený model je MiG-21MF od Eduardu. Je to krásny kit, ktorý sa veľmi dobre stavia. Má krásny povrch s jemným negatívnym rytím a je veľmi detailný. Staval som Profipack, ktorý je obohatený o sadu leptov, ktoré oživia model a masky, ktoré uľahčia striekanie, najmä prekrytu kabíny. Na tomto kite som našiel iba niekoľko drobných nedostatkov. Bolo to niekoľko malých prepadliniek, kaz na čelnom štítku (keďže stavebnica ponúka dva, použil som druhý, ktorý má trochu iné rámovanie, ale je to veľmi malý rozdiel), a po vlepení krídla do trupu bola v prednej časti malinká medzierka. Túto medzierku som nechal tak, ale keď budem stavať ďalší MiG-21, tak ju zatmelím. Inak všetko veľmi dobre pasovalo a bola radosť to stavať. Čo sa týka kamufláže, staval som severovietnamský stroj, ktorý počas Vojny vo Vietname zostrelil americký bombardér. Pri nástreku farby som sa trochu odklonil od návodu, v ktorom bolo že stroj má byť v chrómovej farbe. Ja som ho nastriekal hliníkovou Alcladou. Myslím že to nevadí, lebo ten stroj je muzeálny kus a bohvie akú mal farbu keď bojoval. Hliníková Alclada robí pekný kovový povrch a dobre sa strieka, lebo je už nariedená na striekanie. Problém je maskovanie, lebo táto farba slabo drží na povrchu a keď z nej sťahujete maskovaciu pásku, tak tá strháva aj farbu. Ja som tento problém vyriešil tak že tie časti lietadla ktoré majú inú farbu, som nastriekal ako prvé, potom som ich vymaskoval a striekal hliník. S obtlačkami sa mi robilo dobre, malý problém som mal na konci stavby – úplne posledná vec ktorú bolo treba urobiť, bolo nalepenie pitotky. Tú sa mi podarilo nalepiť na krivo a keď som ju strhol, tak išla dole aj farba. Vyriešil som to tak, že po jej nalepení na správne miesto, som poškodený povrch jemne prebrúsil a nastriekal. Myslím že sa mi to podarilo a nie je nič vidno. Z postaveného modelu mám veľkú radosť, MiG-21 je krásne lietadlo a keď chodím okolo skrine v ktorej je vystavený na poličke, tak sa ním niekedy pokochám. To je za tento rok všetko. Už sa teším ako budem stavať plastikové modely v roku 2024. Na záver pár obrázkov postaveného modelu z jednej strany…

Jeden obrázok z druhej strany…

A na poslednom obrázku je vidieť to problémové miesto, ktoré som pokazil keď som pitotku nalepil na krivo. Myslím že sa mi to podarilo celkom dobre opraviť.

Milota a jej deti

28.04.2024

Milota má prenajatý jednoizbový byt. Žije v ňom s tromi malými deťmi a dvoma psami. Ani chvíľu u nich nie je pokoj. Deti pobehujú po byte, dupú, kričia, hádžu hračky o zem, vozia sa na odrážadle po plávajúcej podlahe. Ako som už písal, Milotu spoznáte podľa divého medvedieho pohľadu. Hlas ktorý má, sa k tomuto jej divému pohľadu dokonale hodí. Má silný a veľmi [...]

Milota a jej demenciou postihnutá babička

27.04.2024

Milotinej babičke začína demencia. Keď niečo robí, tak to nikdy nedokončí, zabúda, keď rozpráva, nevie nájsť správne slová, býva často dezorientovaná a nevie kde je. Milota však našla spôsob, ako priebeh choroby u nej spomaliť. Tým zázračným prostriedkom je tanec. Ten odbúrava stres, dvíha náladu, a zlepšuje zdravie, fyzické aj psychické. Keď Milotina babička [...]

Milota zbila syna

26.04.2024

Milota má krátke a hrubé nohy. Ale ruky dlhé a mocné ako opica. Keď stojí mierne nahnutá dopredu, hojdajú sa popri jej trupe ako také kladivá. Prenesme sa v tejto chvíli do jej bytu. Jej psy driemu v kúte. Mladšia dcéra štvornožkuje po zemi. Staršia hrá varechou na radiátore. Milota vojde do kúpeľne, kde nájde syna. Ten ju chytí za lem šiat a povie: mamina, ukáž mi [...]

fico, šimečka

Prieskum: Smer vedie, ale PS a Hlas sú blízko. V parlamente by boli aj SNS a Republika

28.04.2024 14:45

Najvyššie preferencie v apríli má strana Smer, ktorá by získala 21,1 percenta hlasov. V parlamente by bolo podľa prieskumu Focusu 7 strán.

Erik Tomáš

Hlas chce mať šéfa NR SR, odvoláva sa na koaličnú dohodu. Podľa Gröhlinga Danko zablokoval voľbu predsedu

28.04.2024 14:41

Pokiaľ by nebol zvolený predseda parlamentu z Hlasu-SD, strana to môže považovať za porušenie platnej koaličnej dohody.

Rafah

Abbás: Útoku na Rafah môžu zabrániť len Spojené štáty

28.04.2024 13:30

Plánovanej pozemnej operácii izraelskej armády v Rafahu na juhu Pásma Gazy môžu zabrániť iba Spojené štáty, uviedol Mahmúd Abbás.

Rusko, Deň víťazstva

Poľský minister: Západ má na výber, či porazí Rusko na Ukrajine alebo na poľských hraniciach

28.04.2024 12:48

Sikorski tvrdí, že keby Putin vyhral, bol by ako Hitler. Zmocnil by sa priemyslu a Ukrajincov by poslal bojovať ďalej na západ.

Juraj Paškuliak

Som dieťa ktoré zvolalo že cisár je nahý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 213
Celková čítanosť: 335635x
Priemerná čítanosť článkov: 1576x

Autor blogu