Založ si blog

Dubrovskij od Puškina

Mám rád ruskú klasiku. Čítal som teraz Dubrovského od Puškina.

Je to príbeh o dvoch statkároch, ktorí boli priateľmi. Neskôr sa pohádali a bohatší z nich toho chudobnejšieho obral o majetok. Zo syna statkára ktorého obrali o majetok, Dubrovského, sa stal zbojník.

Potom prišlo to, čoho som sa trochu bál, začala sa tam predvídateľná love story medzi mladým zbojníkom a dcérou zlého statkára. Druhá predvídateľná vec bola, že na scénu prišiel starý muž, ktorého nechcela a za ktorého ju nasilu vydali.

Po svadobnom obrade ich prepadol Dubrovskij a ponúkol sa že ju unesie. Ona s ním odmietla ísť, lebo prišiel príliš neskoro. V závere prebehne bitka medzi zbojníkmi a vojakmi. Nakoniec vodca zbojníkov bandu rozpúšťa a stráca sa.

Je to celkom dobre napísané, ale trochu ma sklamali predvídateľné dejové zvraty (love story medzi zbojníkom a statkárovou dcérou), hlavné postavy príbehu mi prišli príliš zidealizované a ich správanie ťažko uveriteľné. Dávam 7/10.

Výber z mojej obľúbenej hudby – dnes niečo od The Orb

27.03.2024

Pokračujem v písaní o hudbe deväťdesiatych rokov. Vtedy, v časoch mojej mladosti som počúval The Orb, britskú kapelu hrajúcu elektronickú hudbu. Myslím si že The Orb mali svoje najlepšie roky práve v deväťdesiatych rokoch, vtedy vydali svoje najlepšie albumy, ako napríklad The Orb’s Adventures Beyond The Ultraworld (1991), U.F.Orb (1992), Orbus Terrarum (1995), Orblivion [...]

Výber z mojej obľúbenej hudby – dnes niečo od The Prodigy

25.03.2024

Dnes sa vraciam do deväťdesiatych rokov, do čias keď som bol školák. Počúval som vtedy The Prodigy. Mal som rád ich druhý album, Music for the Jilted Generation. Keď niekto povie The Prodigy, tak mi ako prvé zídu na um pesničky ako No Good, Their Law, alebo Woodoo People. Myslím si že tento album má zvuk ktorý je pre nich charakteristický. Alebo teda aspoň pre mňa je to tak, [...]

Chudák medveď, v Liptovskom Mikuláši nebol dobrovoľne

22.03.2024

Tak podľa jedného zoológa máme agresívneho medveďa z Liptovského Mikuláša vlastne ľutovať. On je chudák, ktorý tam nebol dobrovoľne. Agresívne zviera ktoré treslo labou či pohrýzlo piatich ľudí, vrátane desaťročného dievčaťa, mohol vyplašiť napríklad pes. Musel to byť naozaj hrôzostrašný pes, keď toho medveďa dohnal až do Liptovského Mikuláša, ktorý sa [...]

zena tabletka lieky choroba liek

Japonsko eviduje 4 úmrtia a 100 hospitalizácií v súvislosti s doplnkami výživy

28.03.2024 12:09

Firma minulý týždeň informovala, že prvé sťažnosti na problémy s obličkami dostala už v januári.

korčok, pellegrini

Prezidentský duel Korčok – Pellegrini. Kampaňa nabrala na obrátkach. Môžeme čakať ešte nejaké prekvapenia?

28.03.2024 12:00

Prvý duel prezidentských kandidátov Korčoka a Pellegriniho odvysiela Rádio Slovensko a RTVS:24.

medvede, tabuľka, Repište

Pellegrini: Mimoriadne rokovanie parlamentu k odstrelu medveďov zatiaľ nebude

28.03.2024 11:31, aktualizované: 11:55

Zákon o možnom odstrele rizikových medveďov sa má prerokovať v skrátenom legislatívnom konaní na najbližšej riadnej schôdzi.

Juraj Paškuliak

Som dieťa ktoré zvolalo že cisár je nahý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 198
Celková čítanosť: 312733x
Priemerná čítanosť článkov: 1579x

Autor blogu