Založ si blog

Milota a jej demenciou postihnutá babička

Milotinej babičke začína demencia. Keď niečo robí, tak to nikdy nedokončí, zabúda, keď rozpráva, nevie nájsť správne slová, býva často dezorientovaná a nevie kde je. Milota však našla spôsob, ako priebeh choroby u nej spomaliť. Tým zázračným prostriedkom je tanec. Ten odbúrava stres, dvíha náladu, a zlepšuje zdravie, fyzické aj psychické. Keď Milotina babička príde k nej na návštevu, Milota pustí pesničky pre deti. A jej babička ako keby iba na to čakala. Vstane, začne sa vrtieť, prešľapovať z miesta na miesto, mávať okolo seba rukami. Tu by som chcel spomenúť, že táto stará dáma je morbídne obézna, a vidieť ju tancovať je pôsobivý pohľad. Milotine deti majú z nej veľkú radosť a vždy sa k nej pridajú. A takto, všeci spolu, vydržia tancovať aj hodinu. Potom sa, zadýchaní, spotení a šťastní, zvalia na gauč, a dajú si džús. Milotina babička stále hovorí, že vždy keď odchádza od svojej vnučky, cíti sa ako o dvadsať rokov mladšia.

Atentát odhaľuje zlo ktoré v nás je

16.05.2024

Na atentát na Fica promptne zareagovala blogerka Ištvánová. Táto blogerka nenávidí duševne chorých ľudí, a je nimi doslova posadnutá. Ako čerešne z torty si vyberá prípady keď nejaký duševne chorý človek spácha zločin a potom o duševne chorých píše ako o nebezpečných indivíduách, ktorých sa máme báť. V skutočnosti iba mizivá časť duševne chorých pácha [...]

Knihy, ktoré som prečítal počas predchádzajúcich týždňov

10.05.2024

Mám rád čítanie anglicky písaných kníh. S ich pomocou sa zdokonaľujem v anglickom jazyku. Počas posledných týždňov prečítal: Treasure Island, od R. L. Stevensona, The Memoirs of Sherlock Holmes, od A. C. Doyla, The Invisible Man, od H. G. Wellsa, 20 000 Leagues Under the Sea, a Around the World in Eighty Days od J. Verna. Treasure Island som čítal ako dieťa v slovenčine, potom [...]

Zločin a trest od Dostojevského

09.05.2024

Mám rád Dostojevského a prečítal som veľa jeho kníh. Musím však priznať že sú medzi nimi veľké rozdiely. Napríklad taký Idiot je nepodarok. Čítal som ho dva krát, prvý raz ako osemnásťročný, druhý krát pred niekoľkými rokmi, a ani raz som to nedočítal, také to bolo nudné a zle napísané. Čo sa mi od tohto autora páčilo najviac, tak to boli Diablom posadnutí [...]

Maturity maturant

Maturanti začali ústnu časť "skúšky dospelosti"

20.05.2024 07:20

Ústna časť "skúšky dospelosti" sa na jednotlivých stredných školách uskutoční v termíne od 20. mája do 7. júna.

Russia Ukraine War Murals Photo Gallery

ONLINE: Posilnili sme svoje pozície v Charkovskom regióne, tvrdí Zelenskyj

20.05.2024 07:00

Podľa hodnotenia ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského sa ruskej armáde nedarí rozšíriť front tak, aby oslabil ukrajinskú obranu.

Laj Čching-te

Nový prezident Taiwanu Laj Čching-te zložil prísahu, Blinken gratuluje

20.05.2024 06:55

Obyvateľom poďakoval za ich "ráznu obranu demokracie" a za to, že sa "nenechajú ovplyvniť vonkajšími silami".

Laj Čching-te, Lai, Taiwan

Vojna s Čínou? Nový prezident Taiwanu skúša na Peking aj dialóg

20.05.2024 06:00

Experti predpovedajú, že Napätie v Taiwanskom prielive bude naďalej rásť.

Juraj Paškuliak

Som dieťa ktoré zvolalo že cisár je nahý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 218
Celková čítanosť: 349628x
Priemerná čítanosť článkov: 1604x

Autor blogu