Založ si blog

Moje plastikové dobrodružstvá – SF-260 od Special Hobby

SF-260 je ľahké cvičné a akrobatické lietadlo, ktoré vzniklo v šesťdesiatych rokoch minulého storočia. Má nadčasový dizajn a dodnes slúži v letectvách mnohých štátov sveta.

Model tohto lietadla v mierke 1/72 vyrába česká firma Special Hobby. Keďže ma tento typ zaujal, rozhodol som sa že si ho kúpim a postavím.

Kit obsahuje dva väčšie rámiky s dielmi zo šedého plastu, jeden malý s nejakými anténami a rámik z číreho plastu s prekrytom kabíny.

Takto vyzerajú výlisky pred tým ako sa človek pustí do stavby.

Kit tiež obsahuje obtlačky a návod. Ja som si ku nemu dokúpil ešte masky na striekanie rámu prekrytu kabíny. Masky významne uľahčujú prácu a posúvajú model na vyššiu úroveň. Myslím si že ku každému poriadnemu modelu by mali byť.

Čo sa týka stavby tohto modelu, myslím si že patrí medzi tie vydarenejšie od Special Hobby. Na začiatku je trochu náročné dať dohromady kokpit ktorý je veľký a krehký, vlepiť ho do trupu a prilepiť krídlo. Dať dohromady tieto dliely vyžaduje trochu práce a citu.

Potom to už ide dobre. Oceňujem že model má štíhle krídlo a tenkú odtokovú hranu krídla a že prekryt kabíny dobre pasuje na svoje miesto.

Staval som uruguajský stroj v bieločervenej kamo. Biela je pomerne náročná farba, lebo zle kryje (je to po žltej asi druhá najhoršie kryjúca farba) treba striekať opatrne a vo viacerých vrstvách. Po nastiekaní bielej som maskoval a nastriekal červenú. Potom som opäť maskoval a nastriekal čierne plochy proti oslneniu pilota.

Potom som model prestrekol lakom, potom som naniesol dekály a nastriekal ešte jednu vrstvu laku.

Na záver som zostavil podvozok. Diely podvozku boli veľmi jemné a krehké, práca s nimi vyžadovala veľkú opatrnosť. Mne sa všetko podarilo prilepiť a do mojej vitríny pribudol pekný malý model.

Na záver pridávam niekoľko fotiek dokončeného lietadla.

 

Knihy, ktoré som prečítal počas predchádzajúcich týždňov

10.05.2024

Mám rád čítanie anglicky písaných kníh. S ich pomocou sa zdokonaľujem v anglickom jazyku. Počas posledných týždňov prečítal: Treasure Island, od R. L. Stevensona, The Memoirs of Sherlock Holmes, od A. C. Doyla, The Invisible Man, od H. G. Wellsa, 20 000 Leagues Under the Sea, a Around the World in Eighty Days od J. Verna. Treasure Island som čítal ako dieťa v slovenčine, potom [...]

Zločin a trest od Dostojevského

09.05.2024

Mám rád Dostojevského a prečítal som veľa jeho kníh. Musím však priznať že sú medzi nimi veľké rozdiely. Napríklad taký Idiot je nepodarok. Čítal som ho dva krát, prvý raz ako osemnásťročný, druhý krát pred niekoľkými rokmi, a ani raz som to nedočítal, také to bolo nudné a zle napísané. Čo sa mi od tohto autora páčilo najviac, tak to boli Diablom posadnutí [...]

Dvesto medveďov do Bratislavy

07.05.2024

Ďalší incident s medveďom. Pobehoval po ulici v Očovej. Podľa nejakých aktivistov z Facebooku bol šofér auta mentálny chudák, lebo hnal zviera pred sebou, ešte si ho aj nahrával a nevenoval sa riadeniu vozidla. Vraj keby medveď niekomu ublížil bola by to jeho vina. Asi ten šofér mal zastaviť, vystúpiť z auta, a nechať sa medveďom doráfať. Mne pri čítaní tých riadkov [...]

Zuzana Čaputová

Politici sú po útoku na Fica šokovaní. Čaputová: Brutálny a bezohľadný akt. Taraba zašiel priďaleko a hneď obvinil opozíciu

15.05.2024 15:34, aktualizované: 16:10

Prezidentka SR Zuzana Čaputová ostro odsudzuje útok na premiéra Roberta Fica. Označila ho za brutálny a bezohľadný.

Robert Fico, streľba, Handlová

VIDEO z atentátu na Fica: „Robo, poď sem,“ kričal útočník. Premiéra postrelili do hrude, padlo viac rán

15.05.2024 14:55, aktualizované: 15:46

Padlo niekoľko výstrelov, po nich Fico padol na zem.

Ján Hrubala, ŠTS

Ján Hrubala sa vzdal funkcie predsedu Špecializovaného trestného súdu

15.05.2024 14:52

Sudca Ján Hrubala sa vzdal funkcie predsedu Špecializovaného trestného súdu.

Baltimore most demolícia

Vyšetrovanie zrútenia mosta v Baltimore odhalilo problémy lode už pred vyplávaním

15.05.2024 14:47

Nákladná loď, ktorá v marci narazila do prístavného mosta v Baltimore, postihli niekoľko hodín pred vyplávaním dva výpadky prúdu.

Juraj Paškuliak

Som dieťa ktoré zvolalo že cisár je nahý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 217
Celková čítanosť: 347383x
Priemerná čítanosť článkov: 1601x

Autor blogu