Ako som sa vyliečil z rusofílie

Ako dieťa som nemal rád Rusko, lebo som zažil minulý režim. Narodil som sa v roku 1981, v podstate prvé štyri roky na základnej škole som prežil za minulého režimu a pamätal som si hlúpu komunistickú ideológiu a propagandu.

(Ďakujem bohu za to že v roku 1989 došlo k zmene režimu, lebo keby tu zostal ten ktorý tu bol medzi rokmi 1948 až 1989, tak viem že by som ho nenávidel.)

Negatívny názor na Rusko som mal aj počas obdobia dospievania. Vnímal som ho ako neatraktívnu rovinatú krajinu v ktorej by som nechcel žiť.

Staval som v tom čase plastikové modely lietadiel a pamätám sa, že v modelárskych časopisoch, ktoré som si kupoval, písali, že najhoršie plastikové modely sú od ruských firiem. Možno si poviete aká hlúposť, ale mňa v tom čase takáto malichernosť utvrdila v tom že Rusi sú fušeri ktorí vyrábajú nekvalitné veci.

Neskôr keď som dospel, tak sa toto moje nastavenie zmenilo. Bolo to z dvoch dôvodov. Prvý bol že Rusko bolo outsider a ja som začal cítiť s outsidermi. Druhý bol že som začal čítať ruskú klasiku, ktorá patrí medzi najlepšie na svete. A nejako mi Rusko začalo byť sympatické. Dokonca som mal aj obdobie keď som sa učil ruštinu.

Toto moje rusofilné obdobie trvalo strašne dlho. Teraz spätne keď sa na to pozerám, tak si uvedomujem že som bol vtedy veľmi hlúpy a hanbím sa za to. Nehanbím sa za to že som mal rád ruskú klasiku, tú mám rád stále, ale hanbím sa za to že som niektoré veci videl pokrivene.

Oči sa mi otvorili keď Rusko napadlo Ukrajinu. Keď Rusi začali viesť túto krvavú a nezmyselnú vojnu proti bratskému národu, som sa prebudil.

Myslím si že napadnutie Ukrajiny Ruskom je tragédia, Rusi nedosiahnu nič zo svojich cieľov a iba si Ukrajincov znepriatelia na veľmi dlhé obdobie.

Čo sa týka Putina, z neho nebude žiaden obnoviteľ slávy Sovietskeho zväzu, ale sa do histórie zapíše ako vrah Rusov a Ukrajincov.

Čo ma osobitne na Rusku provokuje je to, za aké hlúposti vás tam zavrú. V podstate za slušný nesúhlas s vojnou na Ukrajine vás tam môžu zavieť, alebo keď si nafarbíte vlasy na modro a žlto.

Nepáčia sa mi ich drakonické tresty pre politických previnilcov. V tomto má Rusko stáročnú tradíciu. Politickí väzni v tam dostávali vyššie tresty ako vrahovia za Dostojevského, za Solženycina, aj v súčasnosti.

Nerobím si ilúzie o západných krajinách, lebo aj tie viedli vojny, ale západný svet je proste lepší.

Západný svet je slobodnejší, aj väčšina talentovaných Rusov žije v západných krajinách. Ja keby som si mal vybrať, či Západ alebo Rusko, tak by som sa samozrejme tiež odsťahoval na západ.

Zo zbierania húb sa stáva adrenalínový šport – medveď zabil ďalšieho človeka

05.10.2024

Žijem v horách a rád chodím na huby. Teraz, po intenzívnych septembrových dažďoch začali rásť. Počas posledného týždňa som bol tri krát v lese, a zakaždým som sa vrátil so slušným úlovkom. Pre jedného hubára sa však tento koníček stal osudným. Päťdesiatpäťročného muža, ktorý sa pohyboval v Nízkych Tatrách, v katastri obce Hybe, napadol medveď a spôsobil mu [...]

Opozičného aktivistu rieši polícia, za to že napísal, že Fica mali trafiť do čela

04.10.2024

Včera som tu čítal článok, z ktorého som sa dozvedel, že polícia vyšetruje prívrženca opozície, lebo napísal že Fica trafili zle, že ho mali trafiť do čela. Policajti mu počas domovej prehliadky našli tabuľu hanby, na ktorej boli fotografie ním kritizovaných politikov a k nim krátke texty. Súčasťou tabule bola aj fotka Matoviča a nápis opozícia spojte sa! V článku [...]

Moje papierové dobrodružstvá – stavba tanku LT vz. 38 + fotky

01.10.2024

Kúpil som si papierový model československého tanku Lt vz. 38 od Pavla Bestra a začal som ho stavať. Na titulnom liste je napísané že vystrihovačka je určená pre pokročilých modelárov. Pri tom som si spomenul, ako som v deväťdesiatych rokoch postavil dva tanky ktoré vyšli v časopise ABC, Leopard a T-34. Keď porovnám tento model s tými, tak čo sa týka detailnosti, sú na [...]

Gruzínsko, voľby, Európa, EÚ, Ukrajina

V Gruzínsku po sčítaní 70 percent okrskov vedie vládnuca strana. Exit poll naznačil víťazstvo opozície

26.10.2024 18:36, aktualizované: 20:15

Exit poll naznačil víťazstvo prozápadných strán.

únos

Tragédia v Mexiku: Pri nehode autobusu zomrelo najmenej 24 ľudí

26.10.2024 18:21

Pri nehode autobusu v centrálnom Mexiku zahynulo najmenej 24 ľudí a ďalších päť ľudí bolo zranených.

Policajný potápač

Dráma na Dunaji: Polícia vytiahla muža, ktorý skočil do rieky. Napriek snahe sa ho nepodarilo oživiť

26.10.2024 17:45, aktualizované: 18:29

Polícia prehľadávala nábrežie a hladinu rieky, záchranným zložkám sa osobu podarilo vytiahnuť z vody a začali ju oživovať.

Beyoncé

Speváčka Beyoncé v kampani podporila Harrisovú. Trump sľúbil rekordnú deportáciu migrantov

26.10.2024 17:09

Nie som tu ako celebrita, nie som tu ako politik. Som tu ako matka, povedala Beyoncé.

Juraj Paškuliak

Som dieťa ktoré zvolalo že cisár je nahý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 237
Celková čítanosť: 403708x
Priemerná čítanosť článkov: 1703x

Autor blogu