Založ si blog

Moje plastikové dobrodružstvá – Arado Ar 96B v 1/72 od Special Hobby

Môj druhý dokončený model v tomto roku. Arado Ar 96B v 1/72 od Special Hobby.

Pár slov o kite: Je to starší shortrun. Nebola to úplne ľahká stavba, ale dalo sa to postaviť.

Čo sa mi na ňom páči: Pekný číry diel ktorý dobre pasuje na svoje miesto, resinové diely z ktorých som použil vrtuľový kužeľ a kolesá, lepty, z ktorých som použil prístrojovky a pásy, pekné šachty hlavného podvozku.

Čo sa mi nepáči: Ako to pri shortrunoch býva, horšie to pasuje. Najviac práce bolo na prechode krídlo trup, tam bolo veľa tmelenia a brúsenia.

Keďže ku kitu nie sú masky, vyrobil som si ich sám, tak že som ich vystrihol z Tamiya pásky.

Staval som koristný stroj, ktorý mal nemecké kríže prestriekané britskými farbami a na nich britské znaky. Stroj lietal bez krytov hlavného podvozku.

Dobre som si s týmto kitom zamodeláril, v stavaní nemeckých lietadiel chcem pokračovať, momentálne mám rozostavaný Fw-190 v 1/72 od Eduardu.

Na záver fotka hotového modelu.

 

Knihy, ktoré som prečítal počas predchádzajúcich týždňov

10.05.2024

Mám rád čítanie anglicky písaných kníh. S ich pomocou sa zdokonaľujem v anglickom jazyku. Počas posledných týždňov prečítal: Treasure Island, od R. L. Stevensona, The Memoirs of Sherlock Holmes, od A. C. Doyla, The Invisible Man, od H. G. Wellsa, 20 000 Leagues Under the Sea, a Around the World in Eighty Days od J. Verna. Treasure Island som čítal ako dieťa v slovenčine, potom [...]

Zločin a trest od Dostojevského

09.05.2024

Mám rád Dostojevského a prečítal som veľa jeho kníh. Musím však priznať že sú medzi nimi veľké rozdiely. Napríklad taký Idiot je nepodarok. Čítal som ho dva krát, prvý raz ako osemnásťročný, druhý krát pred niekoľkými rokmi, a ani raz som to nedočítal, také to bolo nudné a zle napísané. Čo sa mi od tohto autora páčilo najviac, tak to boli Diablom posadnutí [...]

Dvesto medveďov do Bratislavy

07.05.2024

Ďalší incident s medveďom. Pobehoval po ulici v Očovej. Podľa nejakých aktivistov z Facebooku bol šofér auta mentálny chudák, lebo hnal zviera pred sebou, ešte si ho aj nahrával a nevenoval sa riadeniu vozidla. Vraj keby medveď niekomu ublížil bola by to jeho vina. Asi ten šofér mal zastaviť, vystúpiť z auta, a nechať sa medveďom doráfať. Mne pri čítaní tých riadkov [...]

oblička, prasa

Zomrel prvý príjemca geneticky upravenej prasacej obličky

12.05.2024 07:25

Takmer dva mesiace po transplantácii zomrel v Spojených štátoch prvý príjemca geneticky upravenej prasacej obličky.

vojna na Ukrajine, Vovčansk

ONLINE: Petr Pavel: Rusko chce obnoviť imperiálnu veľkosť ZSSR, ohrozuje naše hodnoty. Bude nám škodiť

12.05.2024 06:55, aktualizované: 07:00

Musíme sa pripraviť na to, že Rusko nebude mierovým partnerom, uviedol český prezident Petr Pavel.

gaza

USA ponúkajú Izraelu 'cennú podporu', ak obmedzí vojenské operácie v Rafahu

12.05.2024 06:18

Izrael by sa podľa USA mal uchýliť skôr k obmedzeným operáciám, cieliť na lídrov Hamasu a ich likvidáciou dospieť k víťazstvu.

Andrea Kosecová, kováčka

Fascinuje ju oheň, špina a pot. Čierna od sadzí som najšťastnejšia na svete, hovorí mladá kováčka

12.05.2024 06:00

Nebojí sa práce, ktorá je vhodná skôr pre tvrdých chlapov. Umelecká kováčka Andrea Kosecová (30) je najšťastnejšia, keď ufúľaná môže tvoriť v rodinnej dielni. Dúfa, že jej diela budú tešiť ľudí aj o stovky rokov potom, ako tu už nebude.

Juraj Paškuliak

Som dieťa ktoré zvolalo že cisár je nahý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 217
Celková čítanosť: 344611x
Priemerná čítanosť článkov: 1588x

Autor blogu