Založ si blog

Moje plastikové dobrodružstvá – SF-260 od Special Hobby

SF-260 je ľahké cvičné a akrobatické lietadlo, ktoré vzniklo v šesťdesiatych rokoch minulého storočia. Má nadčasový dizajn a dodnes slúži v letectvách mnohých štátov sveta.

Model tohto lietadla v mierke 1/72 vyrába česká firma Special Hobby. Keďže ma tento typ zaujal, rozhodol som sa že si ho kúpim a postavím.

Kit obsahuje dva väčšie rámiky s dielmi zo šedého plastu, jeden malý s nejakými anténami a rámik z číreho plastu s prekrytom kabíny.

Takto vyzerajú výlisky pred tým ako sa človek pustí do stavby.

Kit tiež obsahuje obtlačky a návod. Ja som si ku nemu dokúpil ešte masky na striekanie rámu prekrytu kabíny. Masky významne uľahčujú prácu a posúvajú model na vyššiu úroveň. Myslím si že ku každému poriadnemu modelu by mali byť.

Čo sa týka stavby tohto modelu, myslím si že patrí medzi tie vydarenejšie od Special Hobby. Na začiatku je trochu náročné dať dohromady kokpit ktorý je veľký a krehký, vlepiť ho do trupu a prilepiť krídlo. Dať dohromady tieto dliely vyžaduje trochu práce a citu.

Potom to už ide dobre. Oceňujem že model má štíhle krídlo a tenkú odtokovú hranu krídla a že prekryt kabíny dobre pasuje na svoje miesto.

Staval som uruguajský stroj v bieločervenej kamo. Biela je pomerne náročná farba, lebo zle kryje (je to po žltej asi druhá najhoršie kryjúca farba) treba striekať opatrne a vo viacerých vrstvách. Po nastiekaní bielej som maskoval a nastriekal červenú. Potom som opäť maskoval a nastriekal čierne plochy proti oslneniu pilota.

Potom som model prestrekol lakom, potom som naniesol dekály a nastriekal ešte jednu vrstvu laku.

Na záver som zostavil podvozok. Diely podvozku boli veľmi jemné a krehké, práca s nimi vyžadovala veľkú opatrnosť. Mne sa všetko podarilo prilepiť a do mojej vitríny pribudol pekný malý model.

Na záver pridávam niekoľko fotiek dokončeného lietadla.

 

Milota a jej deti

28.04.2024

Milota má prenajatý jednoizbový byt. Žije v ňom s tromi malými deťmi a dvoma psami. Ani chvíľu u nich nie je pokoj. Deti pobehujú po byte, dupú, kričia, hádžu hračky o zem, vozia sa na odrážadle po plávajúcej podlahe. Ako som už písal, Milotu spoznáte podľa divého medvedieho pohľadu. Hlas ktorý má, sa k tomuto jej divému pohľadu dokonale hodí. Má silný a veľmi [...]

Milota a jej demenciou postihnutá babička

27.04.2024

Milotinej babičke začína demencia. Keď niečo robí, tak to nikdy nedokončí, zabúda, keď rozpráva, nevie nájsť správne slová, býva často dezorientovaná a nevie kde je. Milota však našla spôsob, ako priebeh choroby u nej spomaliť. Tým zázračným prostriedkom je tanec. Ten odbúrava stres, dvíha náladu, a zlepšuje zdravie, fyzické aj psychické. Keď Milotina babička [...]

Milota zbila syna

26.04.2024

Milota má krátke a hrubé nohy. Ale ruky dlhé a mocné ako opica. Keď stojí mierne nahnutá dopredu, hojdajú sa popri jej trupe ako také kladivá. Prenesme sa v tejto chvíli do jej bytu. Jej psy driemu v kúte. Mladšia dcéra štvornožkuje po zemi. Staršia hrá varechou na radiátore. Milota vojde do kúpeľne, kde nájde syna. Ten ju chytí za lem šiat a povie: mamina, ukáž mi [...]

Tibor Gašpar

Gašpar: Slovensko zaznamenalo nárast nelegálnej migrácie z Ukrajiny o 82 percent

29.04.2024 12:20

Podľa neho ide o reakciu na Kyjevom nedávno prijatú novelu mobilizačného zákona.

lešť

Vojaci si v Lešti preverili svoju pripravenosť v rámci cvičenia Strong Cohesion 2024

29.04.2024 12:01

Na cvičení sa zúčastnilo takmer 1 500 vojakov šiestich armád NATO so 400 kusmi vojenskej techniky.

Ruská polícia, poriadková polícia, Petrohrad,

Militanti zaútočili na policajtov v Rusku, hlásia sedem mŕtvych. Útočili aj pred týždňom

29.04.2024 11:20

Ozbrojenci severne od mesta Karačajevsk začali proti dopravným policajtom paľbu z automatických zbraní a hodili na nich výbušné zariadenia.

ide o pravdu, dzurinda

Dzurinda: Nie je najmenší dôvod zvažovať alternatívu k EÚ

29.04.2024 11:15

Expremiér pred 20 rokmi doviedol Slovensko do Európskej únie.

Juraj Paškuliak

Som dieťa ktoré zvolalo že cisár je nahý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 213
Celková čítanosť: 336128x
Priemerná čítanosť článkov: 1578x

Autor blogu