Keď som pred rokmi navštívil dnes už neexistujúci modelársky obchod v Prievidzi, tak mi bolo ľúto odísť s prázdnymi rukami. Výber nemali veľký. Boli tam nejaké rúry od Hasegawy, ktoré som sa bál kúpiť lebo kity od tejto firmy majú takú kolísavú kvalitu a ja som nevedel ktoré sú lepšie a ktoré horšie. Potom tam mali nejaké štvrťky, ktoré nestaviam. A potom tam mali niekoľko modelov od KP. Tak som si odniesol Mustanga.
Myslím že tento model patrí medzi tie podarenejšie od Kovozávodov. Výlisky vyzerajú celkom dobre. Model má pekný kokpit a podvozkové šachty. Keď som začal stavať, mal som menšie problémy s osadením kokpitu do trupu, lebo nechcel sedieť na vodiacich linkách. Tmelenie bolo sekunďákom po zlepení polovíc trupu. Je to neuveriteľné ale po prilepení krídla nebol vôbec potrebný tmel. Iba som jemne prebrúsil prechod a pretiahol jednu linku paneláže.
Kit ponúkal tri kamuflážne schémy. Metalické som zavrhol, lebo som bol toho názoru že povrch modelu nie je dosť dobrý na metalický povrch. Tak som striekal šedozeleného. Keďže ku kitu som nemal masky na prekryt kabíny, vystrihol som si ich z Tamiya pásky.
Dekály boli veľmi zlé, po nanesení nebolo možné nimi hýbať a keď som skúšal zachytiť okraj dekálu pinzetou a pohnúť ním, tak mi odtrhnutý okraj ostal v pinzete.
Keď som stiahol masky z prekrytu kabíny, tak ma skoro porazilo. Uvidel som že kabínka je zvnútra niečím zasvinená. Neverím že podfúklo farbu, lebo prekryt pasoval pomerne dobre, tak to asi urobil sekunďak. Chvíľu som rozmýšľal že model vyhodím, ale potom som si povedal že ja sa nevzdám a opatrne som prekryt strhol, vyčistil ho handričkou a nalepil na miesto. Je to trochu vidieť, ale na výstavu s modelom nejdem a do vitrínky to stačí.
Počas stavby som urobil niekoľko zbytočných a hlúpych chýb. Bedňu (batériu, alebo čo to je) v zadnej časti kabíny som nenastriekal čiernou, ale zelenou, pancier za hlavou pilota, ktorý bol príliš vysoký som zbrúsil viac ako bolo treba, a nenalepil som zameriavač, lebo som ho stratil v koberci. Na takmer dokončenom modeli tieto chyby bolo vidieť a tak som po ťažkom rozhodovaní odtrhol prekryt kabíny po druhýkrát. Potom som vyrobil a nalepil zameriavač, začiernil rúčku kniplu a tú bedňu, odpílil som pokazenú opierku hlavy a vyrobil som novú. Potom som prilepil prekryt a opravil dekály. Potom som prilepil podvozok a model je hotový.
Budúce Mustangy budú určite od Eduardu a Army, Kovozávody sú podľa mňa dobré skôr na mimomainstreamové typy, ktoré nikto iný nerobí.
Vydarené a chce to istú dávku trpezlivosti. ... ...
Celá debata | RSS tejto debaty