Založ si blog

Papierový model tanku LT vz. 38 – pohľad na vystrihovačku

Asi pred desiatimi dňami som si spomenul, ako som si kúpil prvý časopis ABC. Bola v ňom vystrihovačka tanku Pzkpfw 2. Samozrejme, ihneď som chcel tento atraktívny model postaviť a ako prípravnú prácu som urobil to, že som hárky papiera na ktorých boli diely nakreslené, podlepil výkresom. Urobil som to preto, lebo v tom čase som nemal žiadnu skúsenosť so stavbou modelov z ABC a papier na ktorom vystrihovačka bola, sa mi zdal príliš tenký. Keď lepidlo uschlo a ja som chcel začať pracovať, zistil som že papier je prihrubý a model sa z neho nebude dať postaviť.

Keď som nad týmto rozmýšľal, dostal som chuť postaviť si papierový model tanku. našťastie dnes človek nie je odkázaný len na ABC, je mnoho vystrihovačiek, ktoré sa dajú kúpiť v špecializovaných eshopoch. Na jednom z nich som natrafil na model tanku LT vz. 38, autorom ktorého je Pavel Bestr. LT vzor 38 je československý ľahký tank, ktorý svojho času patril medzi najlepšie ľahké tanky na svete. Model bol v nemeckých farbách. (Asi preto lebo Wehrmacht použil väčšie množstvo týchto tankov pri útoku na Poľsko, Francúzsko, a Sovietsky zväz.)

Objednal som si ho a na druhý deň mi ho doniesol kuriér. Teraz o ňom napíšem pár slov. Ako prvé napíšem čo sa mi páči. Páči sa mi cena. Vystrihovačka stála iba štyri eurá. (Na inom eshope stojí šesť eur, čo je stále fajn cena.) Druhá vec čo sa mi páči, je že model je pekne detailný. Aby som nezabudol, je v mierke 1/35, čo je pomerne veľká mierka, v ktorej sa dá urobiť veľa detailov. Kedysi dávno som postavil dva modely tankov v mierke 1/32 z ABC (Leopard a T-34) a keď tento model porovnám tými, tak je približne na rovnakej úrovni.

Teraz čo bol pre mňa malý šok. To bol návod. Ten je veľmi krátky, plus z obrázku ktorý je jeho súčasťou, mi nebolo jasné, ako sa majú prilepiť niektoré diely. Na titulnom liste je napísané, že model je pre pokročilých. Myslím že to je najmä kvôli tomu krátkemu návodu. Predpokladá sa že staviteľ už má skúsenosti so stavbou zložitejších vystrihovačiek, a bude vedieť lepiť v správnom poradí, aby nič nepokazil.

Čo sa mi nepáčilo, bola kvalita tlače. Keď som sa na vystrihovačku lepšie pozrel, uvidel som na dieloch také tenké pásiky asi v dvojmilimetrových odstupoch. Napadlo mi či ma v eshope nepodviedli, a predali mi nie originál, ale kópiu vystrihovačky, vytlačenej na nekvalitnej tlačiarni. Alebo je to nejaká garážová produkcia a každá vystrihovačka má tie pásiky, čo by bola škoda, ale našťastie to nie je veľmi vidieť.

To sú moje dojmy z papierového modelu ktorý som si zakúpil. V ďalšom článku popíšem ako sa staval a uverejním fotky dokončeného tanku.

 

Po dvadsiatich rokoch sa vraciam k výrobe pastierskych píšťaliek

10.09.2024

Vo svojom živote som mal množstvo záľub. Jednou z nich bola výroba pastierskych píšťaliek. Vyrábal som ich v rokoch 2002 až 2005, a podarilo sa mi ich postaviť niekoľko desiatok kusov. Väčšinu z nich som predal profesionálnym hudobníkom. Nižšie pridávam obrázok, na ktorom je jedna z nich. Ak sa vám páči a chcete vidieť viac obrázkov, kliknite na tento článok. Tu [...]

Z pekných detí vyrastú škaredí ľudia

19.08.2024

Túto myšlienku som niekde čítal a myslím si že je to pravda. Našiel som starú fotku, na ktorej som zachytený ako dieťa. Vyzerám na nej oveľa lepšie ako dnes. Ja som doslova šokovaný, ako výrazne sa počas dospievania a dospelosti zmenila moja tvár. Rozšírila sa mi jej dolná časť, nos sa mi zväčšil a predĺžil (a teraz ako dospelý ho mám nakrivo, do strany), oči sa [...]

Užitočné modelárske náradie (aj s obrázkami)

15.08.2024

Ak uvažujete nad tým, že sa začnete venovať stavbe plastikových modelov, neprehliadnite tento článok. Prinášam v ňom prehľad užitočných modelárskych pomôcok. Vŕtačka – V modelárskych obchodoch sa dajú kúpiť špeciálne malé ručné vŕtačky (na obrázku) so sadou tenkých vrtáčikov. Využiť sa tento nástroj dá napríklad, keď je v jednom dieli dierka na [...]

Boris Johnson

'Šialené' plány Johnsona: Chcel zaútočiť na sklad v Holandsku, aby vzal kovidové vakcíny do Británie

28.09.2024 12:30

Britský expremiér Johnson v čase kovidu chcel od armády, aby zaútočila na sklad v Holandsku a vzala do Británie vakcíny, "ktoré jej náležali".

michal šipoš, igor matovič

Má Matovičovo hnutie šancu na reparát? Politológ: Je ešte uzavretejšou „sektou“ než bolo kedysi

28.09.2024 11:00

Po roku od volieb si Pravda pripravila anketu s predsedami poslaneckých klubov a zhodnotenie pôsobenia a kľúčových momentov parlamentných strán.

Libanon, Hizballáh, Hassan Nasralláh,

Zabili sme vodcu Hizballáhu Nasralláha, oznámil Izrael: Dostaneme každého, kto nás ohrozuje. Irán robí opatrenia

28.09.2024 10:20, aktualizované: 12:19

Izraelská armáda oznámila zabitie najvyššieho vodcu šiitského militantného hnutia Hizballáh Hasana Nasralláha pri vzdušnom útoku v Bejrúte.

SR Bratislava stretnutie predsedovia strany prezident BAX

Hrabko: Spory vládnych strán majú ďaleko od chaosu za bývalej koalície

28.09.2024 08:22

Verbálne spory vo vládnej koalícii nesmerujú do hĺbky a majú ďaleko k chaosu minulého volebného obdobia, hovorí publicista.

Juraj Paškuliak

Som dieťa ktoré zvolalo že cisár je nahý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 234
Celková čítanosť: 394224x
Priemerná čítanosť článkov: 1685x

Autor blogu