Nemecko v závere Druhej svetovej vojny prišlo s viacerými revolučnými konštrukciami lietadiel. Boli to Arado 234, čo bol prvý operačne nasadený prúdový bombardér, Me 262, čo bolo prvé operačne nasadené prúdové stíhacie lietadlo, a Me 163, čo bolo prvé a doposiaľ jediné operačne nasadené raketové lietadlo.
Revolučnou konštrukciou bol aj Heinkel 162, čo bolo takzvané ľudové lietadlo, teda lietadlo ktoré malo byť vyrábané z dostupných materiálov a malo byť nenáročné na pilotáž, aby ho zvládli aj piloti po krátkom zácviku.
Tieto požiadavky boli vznesené preto, lebo Nemecko malo v závere vojny nedostatok strategických surovín a nedostatok skúsených pilotov. Americké stíhacie lietadlá P-51 Mustang, sprevádzajúce zväzy amerických a britských bombardovacích lietadiel, spôsobili masaker nemeckých stíhacích pilotov, a tak Luftwaffe bola odkázaná na rýchlo vyškolených nováčikov.
Pri výrobe He 162 bolo použité namiesto hliníku lacné a dostupné drevo a motor bol umiestnený nad trupom, čo ho chránilo pri núdzovom pristátí. Táto koncepcia sa však neujala, lebo stroj pri určitých manévroch strácal ovládateľnosť.
He 162 sa dočkali bojového nasadenia v posledných týždňoch vojny a podarilo sa im zostreliť niekoľko spojeneckých lietadiel.
Model tohto lietadla v mierke 1/72 vyrába Special Hobby a je to vydarený kit, nemal som pri jeho stavbe žiadne väčšie problémy. Staval som koristný stroj s francúzskym označením.
Je to môj deviaty dokončený plastikový model v tomto roku.
...lietadlo sa volalo aj Spatz a pán Ernst... ...
Celá debata | RSS tejto debaty