Založ si blog

Moje plastikové dobrodružstvá – Focke wulf Fw 190 A-8/R2 v 1/72 od Eduardu

Focke Wulf Fw 190 a Messerschmidt Bf 109 boli najrozšírenejšie nemecké stíhacie lietadlá Druhej svetovej vojny. Bf 109 mal podobne ako Spitfire tú chybu že mal kolesá hlavného podvozku blízko seba, čo robilo lietadlo nebezpečným pri štarte a pristátí. Kvôli tejto chybe sa na Bf 109 mnoho pilotov zabilo. Dá sa povedať že Fw 190 bolo najlepšie masovo rozšírené nemecké stíhacie lietadlo Druhej svetovej vojny, lebo bolo výkonné, obratné, ľahko ovládateľné, dobre vyzbrojené a odolné.

Plastikový model tohto lietadla vyrába mnoho firiem. Ja som si vybral Fw 190 od českého Eduardu, lebo modely tejto firmy patria k svetovej špičke. Ich novšie kity, napríklad Mig-21, alebo Avia S-199 sú vynikajúce a veľmi dobre sa stavajú. Fw 190 je tiež fajn kit a dá sa z neho postaviť veľmi pekný model.

Na tomto kite som po druhý krát v živote robil fľakatú nemeckú kamufláž. Prvý krát som ju robil ako šestnásť alebo sedemnásťročný, keď som v deväťdesiatych rokoch staval Bf 109 G-6 od Hasegawy. Vtedy som striekal Mikrotechnou a namiesto kompresoru som mal žabu na fúkanie matracov. Teraz som sa trochu bál ako to zvládnem, aj kvôli tomu že mám len čínsku airbrush za tridsať eur, ale podarilo sa.

Chúlostivá práca na stavbe bolo aj nalepenie špirály na vrtuľový kužeľ. Toto som teraz robil po prvý krát a našťastie vyšlo to. Dekály Eduardu sú vynikajúce. Dobre sa s nimi pracuje a perfektne priliehajú k podkladu.

Staval som stroj pilota Klausa Bretchsneidera, nemeckého esa, ktorý zostreľoval prevažne americké bombardéry. Zahynul 24. decembra 1944, keď ho zostrelilo pravdepodobne jedno z stíhacích lietadiel, ktoré robili doprovod bombardérom.

Čo sa týka svastík, slovenské zákony povoľujú ich zobrazenie na plastikových modeloch.

Fotky tu na blogu sú bohužiaľ dosť malé, na šírku môžu mať maximálne 630 pixelov, tak som sa snažil ich upraviť tak, aby model čo najviac vynikol.

Z pekných detí vyrastú škaredí ľudia

19.08.2024

Túto myšlienku som niekde čítal a myslím si že je to pravda. Našiel som starú fotku, na ktorej som zachytený ako dieťa. Vyzerám na nej oveľa lepšie ako dnes. Ja som doslova šokovaný, ako výrazne sa počas dospievania a dospelosti zmenila moja tvár. Rozšírila sa mi jej dolná časť, nos sa mi zväčšil a predĺžil (a teraz ako dospelý ho mám nakrivo, do strany), oči sa [...]

Užitočné modelárske náradie (aj s obrázkami)

15.08.2024

Ak uvažujete nad tým, že sa začnete venovať stavbe plastikových modelov, neprehliadnite tento článok. Prinášam v ňom prehľad užitočných modelárskych pomôcok. Vŕtačka – V modelárskych obchodoch sa dajú kúpiť špeciálne malé ručné vŕtačky (na obrázku) so sadou tenkých vrtáčikov. Využiť sa tento nástroj dá napríklad, keď je v jednom dieli dierka na [...]

Modelárstvo ma učí trpezlivosti

12.08.2024

Keď spomínam na svoju minulosť, tak ďakujem bohu, že ako dieťa som objavil modelárstvo. Je to úžasné hobby. Človek pri ňom zabije množstvo času a je relatívne lacné. (Jeden kit v mierke 1/72 stojí desať – dvadsať eur, a trvá niekoľko týždňov kým ho postavíte.) Modelárstvo má množstvo benefitov, teraz napíšem o tom ktorý považujem za najhlavnejší, a to je, [...]

Erdogan

Erdogan vyzval na vytvorenie moslimskej aliancie proti Izraelu

07.09.2024 22:35

Turecký prezident vyhlásením reagoval na smrť aktivistky s tureckým a americkým občianstvom, ktorú zabila izraelská armáda počas protestu.

letisko, vide, schwechat

Muž chcel prepašovať cez rakúske letisko kokaín v opierke invalidného vozíka. Odhalili ho policajné psy

07.09.2024 21:50

Muž vzbudil u polície podozrenie. Tá následne odhalila 14 kilogramov kokaínu v hodnote približne 1,5 milióna eur.

Michel Barnier

Vo Francúzsku vyšli do ulíc tisícky demonštrantov. Nesúhlasia s vymenovaním Barniera za premiéra

07.09.2024 20:26

Na protesty proti Macronovi ešte pred Barnierovým vymenovaním vyzvala ľavica, ktorá síce vyhrala voľby, ale nedostala šancu zostaviť vládu.

nehoda, kúty, hasiči

Mladík šoféroval bez vodičáku, s autom skončil v rieke. So spolujazdcami utrpeli vážne zranenia

07.09.2024 19:29

Po náraze sa auto prevrátilo na strechu. Najmladší účastník nehody mal iba 11 rokov.

Juraj Paškuliak

Som dieťa ktoré zvolalo že cisár je nahý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 232
Celková čítanosť: 389789x
Priemerná čítanosť článkov: 1680x

Autor blogu