Založ si blog

Moje plastikové dobrodružstvá – FH-1 Phantom v mierke 1/72 od Special Hobby

Keď sa povie Phantom, väčšina ľudí si predstaví F-4 Phantom II, stíhačku známu z Vietnamskej vojny.

Ale lietadlo s týmto menom existovalo aj skôr. Bolo to FH-1 Phantom, prvé prúdové lietadlo US NAVY, teda lietadlo operujúce z paluby lietadlových lodí. Prvé kusy sa dostali do služby v roku 1947, vyradené bolo do roku 1955, potom bolo nahradené modernejšími typmi.

Je to veľmi elegantné lietadlo a preto ma potešilo, že jeho model v mierke 1/72 vyrába firma Special Hobby. Ja som si tento kit pred niekoľkými rokmi kúpil, a tento rok som ho začal stavať.

Je to shortrun, a teda sa stavia horšie ako model, ktorého výlisky sú z kovových foriem. Nejaký čas som mal rozostavaný model odložený, a lákala ma myšlienka, že ho dám do krabice a zabudnem naň. Toto trvalo niekoľko mesiacov.

Potom som sa k nemu vrátil. Začal som lepiť, tmeliť, popasoval som sa s vecami ktoré robili problémy a ani neviem ako, mal som kit pripravený na striekanie.

Lietadlo malo tmavomodrý náter. Ja som kúpil farbu podľa návodu, bola to však veľmi tmavá farba, skoro čierna a viac šedá ako modrá. Tak som ju trochu zosvetlil.

Potom som striekal, washoval, lakoval, nanášal dekály, a jedného dňa bolo lietadlo hotové. Pridávam sem niekoľko fotiek hotového modelu.

Posledná je na inom pozadí, kde viac vynikne modrý nádych farby ktorou je nastriekaný.

Zo zbierania húb sa stáva adrenalínový šport – medveď zabil ďalšieho človeka

05.10.2024

Žijem v horách a rád chodím na huby. Teraz, po intenzívnych septembrových dažďoch začali rásť. Počas posledného týždňa som bol tri krát v lese, a zakaždým som sa vrátil so slušným úlovkom. Pre jedného hubára sa však tento koníček stal osudným. Päťdesiatpäťročného muža, ktorý sa pohyboval v Nízkych Tatrách, v katastri obce Hybe, napadol medveď a spôsobil mu [...]

Opozičného aktivistu rieši polícia, za to že napísal, že Fica mali trafiť do čela

04.10.2024

Včera som tu čítal článok, z ktorého som sa dozvedel, že polícia vyšetruje prívrženca opozície, lebo napísal že Fica trafili zle, že ho mali trafiť do čela. Policajti mu počas domovej prehliadky našli tabuľu hanby, na ktorej boli fotografie ním kritizovaných politikov a k nim krátke texty. Súčasťou tabule bola aj fotka Matoviča a nápis opozícia spojte sa! V článku [...]

Moje papierové dobrodružstvá – stavba tanku LT vz. 38 + fotky

01.10.2024

Kúpil som si papierový model československého tanku Lt vz. 38 od Pavla Bestra a začal som ho stavať. Na titulnom liste je napísané že vystrihovačka je určená pre pokročilých modelárov. Pri tom som si spomenul, ako som v deväťdesiatych rokoch postavil dva tanky ktoré vyšli v časopise ABC, Leopard a T-34. Keď porovnám tento model s tými, tak čo sa týka detailnosti, sú na [...]

Sweden Climate Protest

Aktivistku Thunbergovú zadržali na klimatickom proteste v Bruseli

06.10.2024 18:53

Švédsku aktivistku zadržali spolu s ďalšími vyše 100 protestujúcimi.

Chaldíja

Izraelské letectvo zaútočilo v sýrskom meste Homs na autá s humanitárnou pomocou

06.10.2024 17:53

Tri nákladné vozidlá s humanitárnou pomocou boli zaparkované blízko továrne na výrobu iránskych automobilov.

Izrael Gaza operácia rukojemníci záchrana vyslobodenie

Po útoku na juhu Izraela zomrela žena, desať ľudí je ranených, strelec mŕtvy

06.10.2024 17:33

Došlo k tomu iba deň pred prvým výročím začiatku vojny medzi militantným hnutím Hamas a Izraelom.

SR NRSR 19.schôdza 15.deň konsolidácia BAX

Konsolidácia bude pokračovať aj v ďalších rokoch, uviedol Kamenický. Viskupič žiadal opatrenia na pomoc občanom

06.10.2024 17:15

Obaja sa zhodli, že nový minister zdravotníctva by mal byť odborník a krízový manažér.

Juraj Paškuliak

Som dieťa ktoré zvolalo že cisár je nahý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 237
Celková čítanosť: 399816x
Priemerná čítanosť článkov: 1687x

Autor blogu