Založ si blog

Moje plastikové dobrodružstvá – najlepšie modely v mojom kitníku

Najprv vysvetlenie – kitník – zásoba nasyslených plastikových modelov ktoré čakajú na postavenie. Ja ako každý poriadny modelár mám svoj kitník a v ňom nasyslené modely. Sú to väčšinou lietadlá v mierke 1/72.

Čo sa týka tej mierky, tak keď som sa pred niekoľkými rokmi vracal k modelárstvu, rozmýšľal som aj nad inými mierkami, napríklad nad 1/48, ktorá je medzi staviteľmi lietadiel v súčasnosti asi najobľúbenejšia mierka, ale nakoniec som si povedal že 1/72 je to pravé pre mňa. Na tejto mierke sa mi páči že modely sú také pekne kompaktné a môžete mať v zbierke malé lietadlá aj s bombardérmi. Lietadlá v 1/48 sa mi zdajú príliš veľké.

No ale k veci. Vo svojom kitníku mám modely od rôznych výrobcov. Najlepšie sú od českého Eduardu. Ten sa vypracoval na veľmi slušného výrobcu plastikových modelov. Samozrejme, ich staršie modely majú svoje nedostatky. Napríklad Mig-15, o ktorom som tu nedávno písal, mal niekoľko chýb – mal prepadliny na krídle a trupe, niektoré diely zle pasovali, takže som mal pocit že staviam short run. Ale najnovšie modely od Eduardu sú takmer dokonalé.

SF-1/FF- v 1/72 od Special Hobby. Je to starší shortrun. Tento kit radšej nebudem stavať, lebo zlepiť ho je náročné a ja si na to netrúfam.

Veľmi sa mi od Eduardu páčila Avia S-199. Všetko perfektne pasovalo, nebolo treba žiadne tmelenie. Podobný bol aj Mig-21MF, ktorý bola radosť stavať.

Potom mám v kitníku modely od Special Hobby. To je, roznako ako Eduard česká firma ktorá ale vyrába shortruny. Tie majú trochu nižšiu kvalitu ako modely ktorých výlisky sa vyrábajú vstrekovaním do kovových foriem. (Pri shortrunoch sa plast vstrekuje do epoxidových foriem.) Ak by som mohol ohodnotiť moje modely od Special Hobby, tak ich kvalita dosť kolíše. Niektoré majú veľmi slušnú kvalitu, iné radšej nebudem stavať, lebo zlepiť ich bude náročné a ja si na to netrúfam. Inak tri kity od SH som postavil. Neboli to úplne najľahšie stavby, ale dalo sa to zlepiť.

Veľmi pekný model od Special Hobby, ktorý je v mojom kitníku je SB2C-5 Helldiver. Aby som bol presný, výlisky sú od kórejskej firmy Academy, vyzerajú výborne. Zatiaľ však nemám stavbu tohto modelu v pláne. Ako sa hovorí nechávam ho zrieť v kitníku, občas ho vyberiem otvorím a pokochám sa ním

Pohľad do krabice SB2C-5 Helldiver v 1/72 od Special Hobby.

Mám v kitníku aj Airacobru od poľskej firmy Arma Hobby. Táto firma vyrába kity vynikajúcej kvality a môžem potvrdiť, ich Airacobra je takmer dokonalá.

Prehľad najlepších modelov v mojom kitníku uzatváram mojim posledným prírastkom. Je to F-35B v mierke 1/72 od Tamiye. Dostal som ho ako vianočný darček. Tu musím povedať, že to bol veľmi vydarený dar a urobil mi veľkú radosť. Je to krásny kit. Skúšal som nasucho diely trupu a kokpitovú vaňu a pasuje to fantasticky. Mám v pláne začať tento model v blízkej budúcnosti stavať. Už sa na to teším a o tom ako sa mi darí napíšem aj tu na blogu.

Ty špatúch!

01.05.2024

Keď som chodil do posledného ročníka na strednej škole, býval som na priváte. Cestou do školy som sa zvykol zastaviť na jednom mieste a zapáliť si. Raz keď som tam fajčil, videl som okolo prechádzať dievča asi tak staré ako ja, ktoré (ako som zistil neskôr) chodilo do školy pre mentálne a sociálne zaostalé deti. Pamätám si že keď išla okolo mňa, tak na mňa gánila [...]

Milota a jej deti

28.04.2024

Milota má prenajatý jednoizbový byt. Žije v ňom s tromi malými deťmi a dvoma psami. Ani chvíľu u nich nie je pokoj. Deti pobehujú po byte, dupú, kričia, hádžu hračky o zem, vozia sa na odrážadle po plávajúcej podlahe. Ako som už písal, Milotu spoznáte podľa divého medvedieho pohľadu. Hlas ktorý má, sa k tomuto jej divému pohľadu dokonale hodí. Má silný a veľmi [...]

Milota a jej demenciou postihnutá babička

27.04.2024

Milotinej babičke začína demencia. Keď niečo robí, tak to nikdy nedokončí, zabúda, keď rozpráva, nevie nájsť správne slová, býva často dezorientovaná a nevie kde je. Milota však našla spôsob, ako priebeh choroby u nej spomaliť. Tým zázračným prostriedkom je tanec. Ten odbúrava stres, dvíha náladu, a zlepšuje zdravie, fyzické aj psychické. Keď Milotina babička [...]

Oheň / Plamene / Požiar /

Rusko plánuje sabotáže v Európe. Moskva nemá zábrany, varujú tajné služby

05.05.2024 17:06

Keir Giles z inštitútu Chatham House tvrdí, že vďaka nim sa môže Rusko naučiť, ak chce skutočne Európu paralyzovať. Ide podľa neho o nácvik.

Tank / Gaza /

Netanjahu odmietol požiadavku Hamasu na ukončenie vojny. Izrael uzavrel dôležitý hraničný priechod s Gazou

05.05.2024 16:20

Politický vodca Hamasu Ismáíl Haníja obvinil Netanjahua zo sabotovanie snáh o sprostredkovanie dohody o prímerí.

Zuzana Čaputová

Čaputová sa nechystá do straníckej politiky. Chce zostať na Slovensku a byť užitočná pre spoločnosť

05.05.2024 16:00

Rozhodnutie nekandidovať opätovne na hlavu štátu neľutuje.

Rusko Toržók Putin prezident

Slovenská firma zaradená na sankčný zoznam USA predávala softvér do Ruska, jej majiteľ je zapojený do miliónovej kauzy so zmenkou v Moskve

05.05.2024 16:00

Podľa zistení Pravdy je majiteľom eseročky cudzinec, ktorý býva v Londýne a spoluvlastní schránkovú firmu, ktorá sa objavila aj v databáze Pandora Papers.

Juraj Paškuliak

Som dieťa ktoré zvolalo že cisár je nahý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 214
Celková čítanosť: 338980x
Priemerná čítanosť článkov: 1584x

Autor blogu