Založ si blog

Ľudia vymýšľali blbosti aj pred sto rokmi

V časopise ABC, číslo 5 ročník 34, v rubrike Stoleté novinky, som si prečítal kurióznu informáciu o preteku ktorý sa konal vo Francúzsku, medzi dvoma mestami vzdialenými od seba 32 kilometrov. Aby to účastníci nemali také ľahké, bolo treba odniesť vrece s hmotnosťou sto kilogramov. Preteku sa zúčastnilo desať ľudí. Najrýchlejšiemu z nich sa podarilo do cieľa dôjsť po štrnástich hodinách. V článku sa píše aj o tom že jeden z pretekárov zomrel po tom čo sa napil vody. Na tomto je vidieť že ľudí bavili adrenalínové a extrémne športy aj v dávnejšej minulosti.

 

Ty špatúch!

01.05.2024

Keď som chodil do posledného ročníka na strednej škole, býval som na priváte. Cestou do školy som sa zvykol zastaviť na jednom mieste a zapáliť si. Raz keď som tam fajčil, videl som okolo prechádzať dievča asi tak staré ako ja, ktoré (ako som zistil neskôr) chodilo do školy pre mentálne a sociálne zaostalé deti. Pamätám si že keď išla okolo mňa, tak na mňa gánila [...]

Milota a jej deti

28.04.2024

Milota má prenajatý jednoizbový byt. Žije v ňom s tromi malými deťmi a dvoma psami. Ani chvíľu u nich nie je pokoj. Deti pobehujú po byte, dupú, kričia, hádžu hračky o zem, vozia sa na odrážadle po plávajúcej podlahe. Ako som už písal, Milotu spoznáte podľa divého medvedieho pohľadu. Hlas ktorý má, sa k tomuto jej divému pohľadu dokonale hodí. Má silný a veľmi [...]

Milota a jej demenciou postihnutá babička

27.04.2024

Milotinej babičke začína demencia. Keď niečo robí, tak to nikdy nedokončí, zabúda, keď rozpráva, nevie nájsť správne slová, býva často dezorientovaná a nevie kde je. Milota však našla spôsob, ako priebeh choroby u nej spomaliť. Tým zázračným prostriedkom je tanec. Ten odbúrava stres, dvíha náladu, a zlepšuje zdravie, fyzické aj psychické. Keď Milotina babička [...]

Michal Šimečka

Za predsedu PS snem zvolil opätovne Michala Šimečku

04.05.2024 11:14

Podporu mu vyjadrilo 155 zo 161 hlasujúcich delegátov.

Luhansk / UA vojak / UA armáda /

Ďalšia pomoc Ukrajine za 50 miliárd dolárov? USA rokujú s krajinami G7

04.05.2024 11:00

Peniaze by mali byť splácané z neočakávaných ziskov zo štátnych ruských aktív mrazených prevažne v Európe, z ktorých stále plynú úroky.

Antony Blinken

Blinken: Súhlas s prímerím by pre Hamas nemal byť problém

04.05.2024 10:17

Hamas oznámil, že jeho delegácia sa vráti do Káhiry na rozhovory o dohode, ktorá by zastavila izraelskú ofenzívu v Gaze výmenou za prepustenie rukojemníkov.

Francúzsko ČSR Štefánik

Pred 105 rokmi zahynul pri leteckom nešťastí Milan Rastislav Štefánik. Jeho životný príbeh je inšpiráciou aj v súčasnosti

04.05.2024 10:04

Pred 105 rokmi zahynul pri leteckom nešťastí v Ivanke pri Dunaji diplomat, vedec, štátnik, vojak a politik Milan Rastislav Štefánik.

Juraj Paškuliak

Som dieťa ktoré zvolalo že cisár je nahý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 214
Celková čítanosť: 338637x
Priemerná čítanosť článkov: 1582x

Autor blogu