Po začatí vojny na Ukrajine svetové automobilky zastavili výrobu v Rusku. Toto využila Čína, ktorá expandovala na ruský trh. V roku 2023 sa Rusko stalo najväčším dovozcom čínskych áut na svete.
Prechod Rusov na čínske autá viedol k návalu žiadostí o opravu. V prvých ôsmich mesiacoch roku 2023 bolo na opravu odoslaných o 35 % viac nových áut z Číny mladších ako štyri roky, ako rok predtým.
Vyplýva to z údajov najväčšej siete čerpacích staníc v Rusku – Fit Service. Nárast počtu prípadov opráv potvrdila aj federálna logistická spoločnosť Marshall Group of Companies.
Niektoré autá vyrobené v Číne môžu mať problémy s kvalitou montáže, čo môže viesť k zvýšenému opotrebovaniu a nutnosti častejších opráv.
Okrem toho môžu mať problémy so spoľahlivosťou a životnosťou, povedal Michail Belousov, riaditeľ skupiny spoločností Marshall Group of Companies.
Odpruženie väčšiny čínskych áut nie je stavané na komerčné využitie. Nevydrží veľké zaťaženie, napríklad keď sa auto používa ako taxík, povedal Alexander Vinogradov, riaditeľ spoločnosti RentCarsSPB, ktorá sa zaoberá prenájmom áut.
Problémy s odpružením čínskych áut môžu začať už pol roka od zakúpenia auta.
Podľa prieskumu Otkritie Auto sú Rusi kvalitou čínskych áut často sklamaní.
Medzi nevýhodami áut z Číny Rusi menovali slabé plechy a diely čo nezvládajú vysoké bočné zaťaženie a krútenie, koróziu kovu a tiež nekvalitnú elektroniku a náhradné diely. Sťažovali sa tiež na príliš jemné odpruženie ktoré nie je vhodné na ruské cesty a zlý lak.
Samozrejme tie neboli stavané na ruské pomery. ...
https://www.youtube.com/watch?v=euT00Ir5Xb4 ...
Celá debata | RSS tejto debaty