Založ si blog

Posledný prírastok do mojej zbierky plastikových modelov

Milujem modelárstvo. Kupujem si papierové aj plastikové modely a potom ich doma staviam.

Keď mi kuriér donesie nový kit, tak najprv otvorím krabicu a kochám sa výliskami. Poprezerám si ich a porozmýšľam ako pôjdu dohromady. Potom prelistujem návod, pozriem si farebné schémy, ktoré sa z kitu dajú postaviť.

Minulý rok som staval len papierové modely. Postavil som ich dohromady deväť. (Štyri modely architektúry v mierke 1/160 a päť áut v mierke 1/43). Tento rok som sa zameral na stavbu plastikových modelov.

Môj posledný model ktorý sa mi podarilo dokončiť je Mig-15 v mierke 1/72 od Eduardu. Je to pomerne jednoduchý kit a stavba rýchlo napredovala. Najprv som zostavil kokpit, potom som ho vlepil do trupu, potom som do prednej časti trupu vlepil závažie, aby model nepadal na zadok, potom som trup zavrel, prilepil krídlo, nejaké drobné diely, prekryt kabíny, nalepil som na číre diely masky a začal som striekať.

Staval som sovietsky stroj zo začiatku päťdesiatych rokov, ktorý bol v hliníkovej farbe. Po prvý krát som si vyskúšal kovový povrch. Kúpil som si na to hliníkovú Alcladu, ktorá je už nariedená na striekanie. S touto farbou sa mi robilo veľmi dobre.

Rovnako som si užil prácu s airbrushou. S tou som mal na začiatku problémy, lebo prskala farbu. Dlho som sa trápil, nevedel som prísť na to prečo to robí. Nakoniec som zistil že to robí kryt ktorý chráni ihlu. Na ňom sa zachytávajú kvapôčky farby, ktoré sú strhávané prúdom vzduchu. Vždy keď airbrush strhne takúto kvapôčku, tak prskne. Tak som ten kryt odmontoval a airbrush funguje perfektne. Len musím dávať pozor aby som neohol ihlu.

No ale späť k modelu. Jednofarebná hliníková camo je jednoduchá a rýchlo sa mi ju podarilo nastriekať. Chcel som nastriekať aj čierne chodníčky na krídle, zistil som ale že maskovacia páska strháva hliníkovú farbu. Tak som na to rezignoval.

Potom som na model naniesol obtlačky (nebolo ich veľa, iba červené hviezdy a čísla) a nakoniec som nalepil podvozok a pitotku a nejakú anténu. A môj najnovší model je hotový.

Na záver pridávam fotky hotového modelu.

 

 

Milota a jej deti

28.04.2024

Milota má prenajatý jednoizbový byt. Žije v ňom s tromi malými deťmi a dvoma psami. Ani chvíľu u nich nie je pokoj. Deti pobehujú po byte, dupú, kričia, hádžu hračky o zem, vozia sa na odrážadle po plávajúcej podlahe. Ako som už písal, Milotu spoznáte podľa divého medvedieho pohľadu. Hlas ktorý má, sa k tomuto jej divému pohľadu dokonale hodí. Má silný a veľmi [...]

Milota a jej demenciou postihnutá babička

27.04.2024

Milotinej babičke začína demencia. Keď niečo robí, tak to nikdy nedokončí, zabúda, keď rozpráva, nevie nájsť správne slová, býva často dezorientovaná a nevie kde je. Milota však našla spôsob, ako priebeh choroby u nej spomaliť. Tým zázračným prostriedkom je tanec. Ten odbúrava stres, dvíha náladu, a zlepšuje zdravie, fyzické aj psychické. Keď Milotina babička [...]

Milota zbila syna

26.04.2024

Milota má krátke a hrubé nohy. Ale ruky dlhé a mocné ako opica. Keď stojí mierne nahnutá dopredu, hojdajú sa popri jej trupe ako také kladivá. Prenesme sa v tejto chvíli do jej bytu. Jej psy driemu v kúte. Mladšia dcéra štvornožkuje po zemi. Staršia hrá varechou na radiátore. Milota vojde do kúpeľne, kde nájde syna. Ten ju chytí za lem šiat a povie: mamina, ukáž mi [...]

Mark Rutte

Turecko podporí kandidatúru Marka Rutteho na šéfa NATO. Výhrady má už len Orbán

29.04.2024 16:48

Turecko aj Maďarsko ako členovia NATO predtým vyjadrili výhrady voči Rutteho kandidatúre.

Zuzana Dolinková

PS, KDH a hnutie Slovensko zbierajú podpisy na odvolanie Dolinkovej

29.04.2024 15:42, aktualizované: 16:53

Na odchod ministerky vidia viacero dôvodov, najmä ohrozovanie eurofondov a "netransparentné" rozhodnutie v súvislosti s výstavbou nemocnice na Rázsochách.

Vladimír Pčolinský

Súdny proces v kauze exšéfa SIS Pčolinského by sa mal začať 30. mája

29.04.2024 15:20

Pôvodné obvinenie Pčolinského zrušila Generálna prokuratúra SR

polícia, nehoda, motorka, kuriér

Namiesto brzdy šliapol na plyn. Motocyklista v Bratislave vpálil do pizzerie, zranil dve ženy

29.04.2024 15:06

K udalosti došlo v pondelok pred 11.30 h na Povrazníckej ulici.

Juraj Paškuliak

Som dieťa ktoré zvolalo že cisár je nahý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 213
Celková čítanosť: 336201x
Priemerná čítanosť článkov: 1578x

Autor blogu