Založ si blog

Šmoula a ja

Pamätám sa, akoby to bolo včera, na ten deň, keď som ho uvidel po prvý krát. Bol celý modrý a drkotal od zimy. V jednej ruke držal fľašu lacnej vodky a v druhej zvon na čistenie zapchatých odtokov vaní a umývadiel, čo vytiahol z kontajnera na odpadky.

O dva dni neskôr, sme už sedeli v staničnom bufete u nás v meste, ako najlepší kamaráti, ktorí sa poznajú odmalička. Pili sme ovocný čaj a o všeličom debatovali. Vtedy mi porozprával svoj životný príbeh. Za veľmi kuriózne označil to, prečo sa stal alkoholikom.

Jeho rodičia (ako sa oveľa neskôr dozvedel) kedysi dávno navštívili vešticu a tá im, okrem iného, povedala, že z ich syna sa stane alkoholik. Jeho matka sa ho rozhodla zachrániť a neustále mu rozprávala o škodlivých účinkoch pitia, vo viere, že tým u svojho potomka vybuduje trvalý a pevný odpor k alkoholu.

Jej snaha zvrátiť osud však viedla k jeho naplneniu, pretože jej úsilie malo presne opačný účinok. Matka a syn mali veľmi zlý vzťah, takže keď dospel, vo všetkom začal robiť presný opak toho čo od neho chcela, aby jej urobil napriek – okrem iného začal piť.

Samozrejme, že alkoholikom sa človek nestane zo dňa na deň. Ubiehali roky, obdobia keď pil sa striedali s obdobiami abstinencie. Myslel si, že to má pod kontrolou, avšak alkohol potreboval stále viac. Keď si uvedomil že je závislý, bolo už neskoro – diabol vo fľaši ho ovládol.

Nasledoval detox na psychiatrickom oddelení v nemocnici v Bojniciach a potom pobyt v psychiatrickom ústave v Pezinku. Krátko nato ako odtiaľ odišiel prišla recidíva. Tenkrát skončil v psychiatrickej liečebni vo Veľkých Levároch. Dva mesiace ako ho odtiaľ pustili, bol opäť na psychiatrii v Pezinku.

Tri týždne po ukončení liečby sa opil. Dopustil sa potom výtržnosti a skončil na polícii. Po niekoľkých hodinách sa z cely v ktorej sedeli zadržaní ľudia ozval krik. Policajt nazrel dnu. Šmoula bol v delíriu. Odviezli ho na psychiatriu. Tam dostal to čo potreboval: posteľ, jedlo, lieky, psychoterapiu.

Pokračoval nekonečný kolotoč pitia, pobytov na psychiatrii, období abstinencie a opakovaných recidív. Časom prišiel o prácu a strechu nad hlavou – prespával raz v nefunkčnej trafostanici, inokedy v kartónovej krabici. Nakoniec skončil v psychiatrickej liečebni na Prednej Hore.

Bolo to v polovici decembra minulého roku, keď mi tieto veci rozprával. Tvrdil vtedy, že už nikdy viac nebude piť. Keď sme sa lúčili, odchádzal som s dobrým pocitom, že som stretol človeka, ktorý po dlhom boji zvíťazil nad svojou závislosťou.

No krátko po Vianociach som ho uvidel na mol spitého a pomočeného ležať na schodisku v našom paneláku. Nazdar bratranec, kývol na mňa rukou. Objal som ho a so slzami v očiach povedal: Prosím ťa, rob so sebou niečo! Zase putoval na psychiatriu a pobudol tam dva mesiace.

Na začiatku marca sa zastavil u mňa doma. Pili sme granko a zhovárali sa. Povedal, že už tretí mesiac abstinuje, ale cíti sa deprimovaný. Stále fantazíruje o tom aké skvelé úspechy dosiahne a je smutný, že jeho reálny život nie je taký, aký by chcel.

Rozmýšľal som, ako mu pomôcť. Šmoula vyštudoval výrobu záhradných trpaslíkov. Navrhol som mu teda, že rozbehneme firmu v ktorej ich budeme vo veľkom vyrábať a predávať pod heslom – záhradný trpaslík do každej domácnosti.

Predchádzajúce týždne som nič iné nerobil, len od rána do večera behal po úradoch a bankách, a vybavoval potrebné byrokratické záležitosti a pôžičky.

Som si vedomý, že začiatky podnikania nebudú ľahké, ale obaja sme odhodlaní zvíťaziť a stať sa milionármi.

Držte nám palce.

Milota zbila syna

26.04.2024

Milota má krátke a hrubé nohy. Ale ruky dlhé a mocné ako opica. Keď stojí mierne nahnutá dopredu, hojdajú sa popri jej trupe ako také kladivá. Prenesme sa v tejto chvíli do jej bytu. Jej psy driemu v kúte. Mladšia dcéra štvornožkuje po zemi. Staršia hrá varechou na radiátore. Milota vojde do kúpeľne, kde nájde syna. Ten ju chytí za lem šiat a povie: mamina, ukáž mi [...]

Milota a jej frajer Viluško

25.04.2024

Milota je slobodná matka. Otec jej detí pracuje ako robotník v Rakúsku a o svoju rodinu má minimálny záujem. Keďže jej chýbal chlap, našla si frajera. Volá sa Viluško. Vysoký je asi meter päťdesiat, a hoci má iba tridsať rokov, hlavu má plešatú ako koleno. Viluško je bitkár, keď navštívi krčmu, tak sa v nej vždy pobije. Najviac ho dráždia ľudia ktorí majú na hlave [...]

Písanie o mojej hrdinke Milote – mužské a ženské spermie

24.04.2024

Milota telefonuje so svojou priateľkou Violou. Kde teraz si? Spýta sa jej. Som v meste, odpovie Viola. A ja som na byte, prezradí Milota. Ide ma trafiť šľak z mojej mamy, zdôverí sa priateľke Viola. Keď som chodila s mojim chlapom, tak sa ma stále pýtala, kedy sa za neho vydám. Keď som sa za neho vydala, tak sa ma stále pýtala, kedy budeme mať dieťa. Keď sa mi narodila dcéra, [...]

AfD / Alternatíva pre Nemecko /

Neplatili ma Rusi, prijal som od nich len malé balíčky, povedal nemecký poslanec Bystroň

26.04.2024 16:42

Bystroň na otázku magazínu prijímanie balíčkov priamo nepoprel, celú kauzu potom označil za kampaň proti nemu.

SR Bratislava dron nemocnica Rázsochy zbúranie BAX

KDH namieta zmenu rozhodnutia o nemocnici Rázsochy, chce odvolať Dolinkovú

26.04.2024 16:34

Namiesto koncovej univerzitnej nemocnice na bratislavských Rázsochách sa má prestavať nemocnica v Ružinove a na Rázsochách má vzniknúť detská nemocnica.

medveď, Žiar nad Hronom

V Žiari nad Hronom zvýšte pozornosť, pohybuje sa tam medvedica s mladými

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Najvyšší súd NS

Opozícia žiada zasadnutie výboru ku kontrole rezortu spravodlivosti na Najvyššom súde

26.04.2024 15:28

Predseda výboru Miroslav Čellár reagoval, že zatiaľ podanie opozičných poslancov neeviduje. Ak ho dostane, výbor zvolá.

Juraj Paškuliak

Som dieťa ktoré zvolalo že cisár je nahý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 211
Celková čítanosť: 333491x
Priemerná čítanosť článkov: 1581x

Autor blogu