Založ si blog

Zločin a trest od Dostojevského

Mám rád Dostojevského a prečítal som veľa jeho kníh. Musím však priznať že sú medzi nimi veľké rozdiely. Napríklad taký Idiot je nepodarok. Čítal som ho dva krát, prvý raz ako osemnásťročný, druhý krát pred niekoľkými rokmi, a ani raz som to nedočítal, také to bolo nudné a zle napísané. Čo sa mi od tohto autora páčilo najviac, tak to boli Diablom posadnutí (román známy tiež pod názvom Besi). Teraz čítam Zločin a trest. Je to jeden z Dostojevského vydarenejších románov. Je to pútavý príbeh v ktorom je málo hluchých miest. Čo sa mi nepáči, je hlavný hrdina Raskoľnikov, ktorý je veľmi nesympatický človek. Tento Raskoľnikov zavraždí starú úžerníčku a jej nevlastnú sestru. Ako sa to skončí neviem, lebo som sa dostal iba na začiatok tretej časti. (Síce som to čítal v minulosti, ale zabudol som čo tam bolo a ako to skončilo.) Asi som ešte nenapísal že túto knihu čítam v anglickom jazyku. Čítanie anglicky písaných kníh, spolu s pozeraním anglicky hovorených videí na Youtube beriem ako prostriedky na zdokonalenie mojej angličtiny. Od Dostojevského som po anglicky čítal Biele noci a Nežnú. Teraz toto. Je tam veľa ťažkých slov ktoré nepoznám (lebo je to beletria) ale inak je to písané pomerne ľahkým jazykom a je tam málo vecí ktorým nerozumiem. Čítam to štýlom ktorý sa volá excessive reading, takže si užívam príbeh a slovník do rúk beriem iba výnimočne.

Atentát odhaľuje zlo ktoré v nás je

16.05.2024

Na atentát na Fica promptne zareagovala blogerka Ištvánová. Táto blogerka nenávidí duševne chorých ľudí, a je nimi doslova posadnutá. Ako čerešne z torty si vyberá prípady keď nejaký duševne chorý človek spácha zločin a potom o duševne chorých píše ako o nebezpečných indivíduách, ktorých sa máme báť. V skutočnosti iba mizivá časť duševne chorých pácha [...]

Knihy, ktoré som prečítal počas predchádzajúcich týždňov

10.05.2024

Mám rád čítanie anglicky písaných kníh. S ich pomocou sa zdokonaľujem v anglickom jazyku. Počas posledných týždňov prečítal: Treasure Island, od R. L. Stevensona, The Memoirs of Sherlock Holmes, od A. C. Doyla, The Invisible Man, od H. G. Wellsa, 20 000 Leagues Under the Sea, a Around the World in Eighty Days od J. Verna. Treasure Island som čítal ako dieťa v slovenčine, potom [...]

Dvesto medveďov do Bratislavy

07.05.2024

Ďalší incident s medveďom. Pobehoval po ulici v Očovej. Podľa nejakých aktivistov z Facebooku bol šofér auta mentálny chudák, lebo hnal zviera pred sebou, ešte si ho aj nahrával a nevenoval sa riadeniu vozidla. Vraj keby medveď niekomu ublížil bola by to jeho vina. Asi ten šofér mal zastaviť, vystúpiť z auta, a nechať sa medveďom doráfať. Mne pri čítaní tých riadkov [...]

Maturity maturant

Maturanti začali ústnu časť "skúšky dospelosti"

20.05.2024 07:20

Ústna časť "skúšky dospelosti" sa na jednotlivých stredných školách uskutoční v termíne od 20. mája do 7. júna.

Russia Ukraine War Murals Photo Gallery

ONLINE: Posilnili sme svoje pozície v Charkovskom regióne, tvrdí Zelenskyj

20.05.2024 07:00

Podľa hodnotenia ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského sa ruskej armáde nedarí rozšíriť front tak, aby oslabil ukrajinskú obranu.

Laj Čching-te

Nový prezident Taiwanu Laj Čching-te zložil prísahu, Blinken gratuluje

20.05.2024 06:55

Obyvateľom poďakoval za ich "ráznu obranu demokracie" a za to, že sa "nenechajú ovplyvniť vonkajšími silami".

Laj Čching-te, Lai, Taiwan

Vojna s Čínou? Nový prezident Taiwanu skúša na Peking aj dialóg

20.05.2024 06:00

Experti predpovedajú, že Napätie v Taiwanskom prielive bude naďalej rásť.

Juraj Paškuliak

Som dieťa ktoré zvolalo že cisár je nahý.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 218
Celková čítanosť: 349631x
Priemerná čítanosť článkov: 1604x

Autor blogu