To je ale blbec

17. septembra 2023, Juraj Paškuliak, Vojna na Ukrajine

To mi napadlo, keď som čítal článok Pravdy o ruskom patriarchovi Kirillovi, ktorý jazdí v obrnenom Mercedese, má kremeľskú ochranku, a je to vojnychtivý a ruskú vojnu na Ukrajine podporujúci človek.

Na bohoslužbe v Petrohrade sa vyjadril že pravoslávni občania Ruska sa musia postaviť na obranu vlasti, aby krajina mohla vyjsť víťazne z bitky rozpútanej silami zla.

Poznamenal že pravoslávni Rusi musia brániť krajinu nielen pred vonkajšími, ale aj pred vnútornými nepriateľmi, aby zabezpečili prosperujúci život súčasným a budúcim generáciám.

Povedal tiež že ak niekto zomrie pri výkone vojenskej povinnosti, tak je to obeta zmývajúca z neho všetky hriechy.

Pobavilo ma ako má jasno v tom, kto sú sily zla. Podľa neho sú to Ukrajinci, ktorí sa bránia ruskej agresii.

Mňa by zaujímalo že o akej obrane vlasti hovorí, veď Rusko napadlo Ukrajinu, nie Ukrajina Rusko.

Tie slová o vnútornom nepriateľovi a o zabezpečení prosperujúceho života pre budúce generácie mi pripomínajú reči komunistov, ktorí sa tiež snažili motivovať ľudí tým aby sa obetovali pre budúce generácie.

Je tragédiou že takýto človek je v Rusku pre mnohých ľudí autoritou.