Čím krajší kút Slovenska, tým viac zlých ľudí v ňom žije

10. augusta 2023, Juraj Paškuliak, Zamyslenia

Keď som sa presťahoval z Bratislavy do Handlovej, tak som sa rozhodol že si hneď na začiatok urobím poriadnu cyklotúru. Na horskom bicykli som jazdil aj v Bratislave, ale tamojšie kopce pre mňa boli príliš malé. Cyklotúra ktorú som si naplánoval v mojom novom bydlisku začínala v Handlovej, viedla na Rematu, odtiaľ na Sklenianske lúky a potom po hrebeni pohoria Žiar do Sedla pod Vyšehradom. Tam som nechal bicykel a na Vyšehrad som vyšiel pešo.

Keď som sa vrátil k bicyklu, čakalo na mňa veľmi nepríjemné prekvapenie. Obidve kolesá boli prepichnuté. Neskôr som o tom písal na jedno fórum a dozvedel som sa že tento sprostý a zbabelý čin spáchal pravdepodobne miestny majiteľ lesa z Jasenova, ktorý tam takto prepichol gumy už aj hubárom. Čím to je že v malebných regiónoch ako Turiec alebo Liptov, je prepichovanie gúm na autách a bicykloch, tým ktorí nie sú miestni, folklórom? Čím to je že v týchto regiónoch žije vysoko nadpriemerné množstvo voličov strán ako Smer, SNS a Republika?